Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Logopedie a surdopedie (KPG / 4269)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 4269 - Logopedie a surdopedie, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Surdopedie jako vědní disciplína, historická východiska péče o osoby se SP.Klasifikace sluchových vad. Etiologie vzniku SP. Osobnost jedince se SP.Komunikace sluchově postižených (odezírání, daktylní abeceda, znakový jazyk). Sluchová protetika, Hlavní zásady komunikace se SP. Augmentativní a alternativní komunikace.Rozvíjení sociálních dovedností SP.Výchova a vzdělávání SP (orální koncepce, totální komunikace, bilingvální způsob vzdělávání). Reedukace sluchu SP.Komplexní výchovně vzdělávací péče o SP v ČR.1) Logopedie jako vědní disciplína, historická východiska logopedické péče.2) Klasifikace logopedických vad. Etiologie vzniku poruchy komunikačních schopností.3) Logopedická prevence. Ovlivňování přirozeného vývoje řeči.4) Výchova ke správné výslovnosti. Podmínky správného vývoje řeči - etapy reflexního okruhu komunikace.5) Ontogeneze řeči - stádia vývoje řeči.6) Přístroje a pomůcky používané v logopedické praxi.7) Organizace logopedické péče u nás. Logoped, logopedický asistent. Kvalifikační a osobnostní předpoklady. Orientační logopedické vyšetření.

Získané způsobilosti

Student je schopen charakterizovat sluchové postižení a jeho stupně dle závažnosti postižení. Je schopen vymezit možné příčiny vzniku sluchového postižení, zná postupy diagnostiky SP a je schopen charakterizovat psychosociální specifika osob se sluchovým postižením. Zná důležité etapy vývoje péče o osoby se sluchovým postižením a moderní trendy v přístupu k péči a vzdělávání osob se SP. Zná systém vzdělávání osob se SP, zná metody a formy práce v této oblasti a je schopen je aplikovat v praxi. Student je schopen charakterizovat logopedické vady a jejich formy. Je schopen vymezit možné příčiny vzniku narušení komunikačních schopností a zná postupy jejich diagnostiky. Je schopen charakterizovat psychosociální specifika osob s logopedickou vadou. Zná důležité etapy vývoje péče o osoby s narušenou komunikační schopností, moderní trendy v péči a vzdělávání těchto osob.

Literatura

KRAHULCOVÁ, B. Komunikace sluchově postižených. Praha: Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0329-2.KUTÁLKOVÁ, D. Logopedická prevence. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-056-9.KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1110-9.JANOTOVÁ, N., ŘEHÁKOVÁ , K. Surdopedie I.. Praha: UK, 1990. POTMĚŠIL, M. Čtení k surdopedii. Olomouc: UP, 2003. ISBN 80-244-0766-3.PEUTELSCHMIEDOVÁ, A. Logopedické poradenství. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2666-3.ŠTĚPÁN, J., PETRÁŠ, P. Logopedie v praxi. Praha: Septima, 1995. ISBN 80-85801-61-2.HOLMANOVÁ, J. Raná péče o dítě se sluchovým postižením. Praha: Septima, 2002. ISBN 80-7216-162-8.LECHTA, V. Symptomatické poruchy řeči. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-977-4.

Požadavky

Požadavky dle pokynů vyučujícího