Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Psychopedie (KPG / 4272)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 4272 - Psychopedie, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Mentální retardace, klasifikace mentální retardace, psychopedie a její zařazení v systému speciální pedagogiky2. Etiologie, prevence a diagnostika mentální retardace3. Psychosociální specifika mentálně retardovaných4. Historický vývoj péče o jedince mentální retardací, demencí a jinými psychickými poruchami, aktuální trendy v oblasti péče a edukace osob s m. r., komprehenzivní rehabilitační péče, práva osob s mentálním postižením5. Systém vzdělávání osob s mentální retardací,6. Vyučovací metody a formy v oblasti vzdělávání osob s mentálním postižením, speciálně pedagogické poradenství ve vztahu k jedincům s mentální retardací, IVP, kurikulární dokumenty pro vzdělávání mentálně postižených, podpůrná opatření realizovaná ve vztahu k osobám s m. r., integrativní a inkluzivní přístup - podmínky, možnosti.7. Poruchy autistického spektra - diagnostika, edukace a komprehenzivní rehabilitace, strukturované učení8. Downův syndrom - diagnostika, edukace a komprehenzivní rehabilitace9. Raná péče a intervence10. Terapeuticko-formativní přístupy v práci s mentálně retardovanými osobami11. Problematika zaměstnávání osob s m. r., sociální služby, volnočasové a integrační aktivity pro osoby s m. r.

Získané způsobilosti

Student je schopen charakterizovat mentální retardaci a její stupně dle závažnosti postižení, je schopen vymezit možné příčiny vzniku mentální retardace, zná postupy diagnostiky m. r. a je schopen charakterizovat psychosociální specifika osob s mentální retardací, zná důležité etapy vývoje péče o osoby s mentální retardací a moderní trendy v přístupu k péči a vzdělávání osob s mentální retardací, zná systém vzdělávání osob s mentálním postižením, zná metody a formy práce v oblasti vzdělávání osob s mentálním postižením a je schopen je aplikovat v praxi, je schopen popsat příčiny a projevy Downova syndromu a poruch autistického spektra a zná základní postupy práce s osobami s tímto typem znevýhodnění, je schopen charakterizovat terapeuticko-formativní přístupy využitelní při práci s osobami s m. r. a je schopen definovat jejich možný přínos. Student rovněž zná práva osob s m. r. a je schopen popsat služby a integrační aktivity určené pro uvedenou cílovou skupinu.

Literatura

ČERNÁ, M. a kol. Česká psychopedie. Praha: Triton, 2008. ISBN 978-80-246-1565-3.FISCHER, S., ŠKODA, J. Speciální pedagogika: Edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým a sociálním znevýhodněním. Praha: Triton, 2008. ISBN 978-80-7387-014-0.Novosad, L. Základy speciálního poradenství. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7367-174-3.VÍTKOVÁ, M. Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9.ŠVARCOVÁ, I. Mentální retardace. Vzdělávání, výchova, sociální péče. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-889-0.VALENTA, M., MÜLLER, O. Psychopedie. Praha: Parta, 2003. ISBN 80-7320-039-2.VALENTA, M., KREJČÍŘOVÁ, O. Psychopedie - kapitoly z didaktiky mentálně retardovaných. Olomouc: Netopejr, 1997. ISBN 80-902057-7-9.PIPEKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. Terapie ve speciálně pedagogické péči. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-010-7.

Požadavky

Požadavky dle pokynů vyučujícího

Garant

Mgr. Zdeněk Svoboda, Ph.D.