Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Profesní poradenství ve spec. pedagogice (KPG / 4279)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 4279 - Profesní poradenství ve spec. pedagogice, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Historie profesního poradenství a jeho speciálně pedagogický přesah2. Poradenský systém v ČR, s ním spojená platná legislativa (v platném znění zákon č.561/2004 Sb.,vyhláška č. 72/2005 Sb. a č. 73/2005 Sb.)3. Integrace a inkluze v kontextu biodromálního přístupu v českém školství4. Diagnostika profesních předpokladů a její speciálně pedagogická varianta u jedinců se speciálními vzdělávacímipotřebami5. Orientace v diagnostických metodách a nastavování výchovně vzdělávacích postupů u konkrétního klienta6. Instituce poskytující další výchovně vzdělávací aktivity (oblast středního a vysokého školství, vyšší odborné školy,rekvalifikační kurzy, etc.)7. Instituce poskytující realizaci klienta v oblasti práce a dalšího společenského uplatnění (občanská sdružení, nadačnífondy, nízkoprahová centra, chráněné dílny, chráněná bydlení, etc.)8. Platná legislativa spojená s profesním nasměrováním a uplatněním osob se zdravotním a sociálním znevýhodněním azdravotním postižením (školský zákon, § 16, odst. 2, 3a 4), nadaných žáků a studentů (školský zákon, § 17)9. Osobnost poradenského pracovníka, osobnostní a profesní kompetence, burnoutsyndrom, problematika osobníodpovědnosti, profesního přístupu

Získané způsobilosti

Studenti si osvojí znalosti ze základních speciálně pedagogických přístupů k jedincům se zdravotním a sociálním znevýhodněním a zdravotním postižením, a nadaným dětem. Dokáží se orientovat v platné legislativě i v používaných obecných i speciálních diagnostických metodách. Na tomto podkladě jsou schopni nabízet jedinci potřebné odborné nasměrování a podporu na terapeutické ose řízení - doprovázení. Dále jsou studenti seznámeni s obecnými úskalími a nároky, které klade jednotlivá forma postižení nebo znevýhodnění na osobnost konkrétního jedince. Studenti jsou také seznámeni s nároky na speciálního pedagoga (poradenského pracovníka), jejich možné patologii a účinné prevenci těchto negativních jevů

Literatura

KOPŘIVA, K. Lidský vztah jako součást profese: psychoterapeutické kapitoly pro sociální, pedagogické a zdravotnické profese. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-717-8429-X.FISCHER, S., ŠKODA, J. Speciální pedagogika: Edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým a sociálním znevýhodněním. Praha: Triton, 2008. ISBN 978-80-7387-014-0.VÍTKOVÁ, M. Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9.MERTIN, V., KREJČOVÁ, L. Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. ISBN 978-807-3576-790.Vágnerová. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha, 2005. ISBN 80-246-1074-4.

Požadavky

Požadavky dle pokynů vyučujícího

Garant

PhDr. Ing. Ivan Bertl