Předmět Integrativní speciální pedagogika (KPG / 4283)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 4283 - Integrativní speciální pedagogika, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Axiologická dimenze integrace, speciálně pedagogické pojetí integrace, sociální aspekty integrace, integrace/inkluze,inkluzivní vzdělávání,? Národní akční plán inkluzivního vzdělávání, Národní plán vytváření rovných příležitostí pro osoby se zdravotnímpostižením,? Současný stav a trendy ve speciálně pedagogické podpoře žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR, vybranézahraniční modely podpory inkluze ve vzdělávání (VB, Finsko atd.),? Pojetí ucelené rehabilitace jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami (složky ucelené rehabilitace),? Vývoj školské integrace a podpora rozvoje inkluzivního vzdělávání v ČR,? Rámcové podmínky pro inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, legislativní rámec integracev ČR,? Podpůrná opatření,? Individuální vzdělávací plán,? Školská poradenská zařízení (PPP, SPC), středisko výchovné péče,? Strategické plánování v oblasti podpory rozvoje podmínek pro integraci v MŠ, ZŠ či SŠ.
Získané způsobilosti
Student zná základní principy integrativního vzdělávání žáků se SVP a inkluzivního vzdělávání, orientuje se v legislativním rámci a podmínkách pro realizaci integrativního vzdělávání v ČR a je schopen je komparovat s podmínkami ve vybraných zemích. Student se orientuje v relevantních národních strategických dokumentech, orientuje se v činnosti a nabídce školských poradenských zařízeních a zná základní spektrum podpůrných opatření pro vzdělávání žáků se SVP.
Literatura
HÁJKOVÁ, V., STRNADOVÁ, I. Inkluzivní vzdělávání. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3070-7.VÍTKOVÁ, M. Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9.LECHTA, V. Základy inkluzivní pedagogiky: dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-679-7.MÜHLPACHR, P. Dilemata speciální pedagogiky. Brno: MSD, 2004. MERTIN, V. Individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 1995. MŠMT. Národní akční plán inkluzivního vzdělávání [on-line]. MŠMT, 2010 [cit. 2011-09-04]. Dostupné z:< http://www.msmt.cz/socialni-programy/narodni-akcni-plan-inkluzivniho-vzdelavani>. 2010. FISCHER, S., ŠKODA, J. Speciální pedagogika. Edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým a sociálním znevýhodněním. Praha: TRITON, 2007. ISBN 978-80-7387-014-0.
Požadavky
Požadavky dle pokynů vyučujícího
Garant
PhDr. Slavomil Fischer, Ph.D. MBA