Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Logopedie a surdopedie (KPG / 4288)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 4288 - Logopedie a surdopedie, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Obsah první části předmětu:Surdopedie jako vědní disciplína, historická východiska péče o osoby se SP.Klasifikace sluchových vad. Etiologie vzniku SP. Osobnost jedince se SP.Komunikace sluchově postižených (odezírání, daktylní abeceda, znakový jazyk). Sluchová protetika, Hlavní zásady komunikace se SP. Augmentativní aalternativní komunikace.Rozvíjení sociálních dovedností SP.Výchova a vzdělávání SP (orální koncepce, totální komunikace, bilingvální způsob vzdělávání). Reedukace sluchu SP.Komplexní výchovně vzdělávací péče o SP v ČRObsah druhé části předmětu:1) Logopedie jako vědní disciplína, historická východiska logopedické péče.2) Klasifikace logopedických vad. Etiologie vzniku poruchy komunikačních schopností.3) Logopedická prevence. Ovlivňování přirozeného vývoje řeči.4) Výchova ke správné výslovnosti. Podmínky správného vývoje řeči ? etapy reflexního okruhu komunikace.5) Ontogeneze řeči ? stádia vývoje řeči.6) Přístroje a pomůcky používané v logopedické praxi.7) Organizace logopedické péče u nás. Logoped, logopedický asistent. Kvalifikační a osobnostní předpoklady. Orientační logopedické vyšetření

Získané způsobilosti

Student je schopen charakterizovat sluchové postižení a jeho stupně dle závažnosti postižení. Je schopen vymezit možné příčiny vzniku sluchového postižení, zná postupy diagnostiky SP a je schopen charakterizovat psychosociální specifika osob se sluchovým postižením. Zná důležité etapy vývoje péče o osoby se sluchovým postižením a moderní trendy v přístupu k péči a vzdělávání osob se SP. Zná systém vzdělávání osob se SP, zná metody a formy práce v této oblasti a je schopen je aplikovat v praxi. Je schopen charakterizovat terapeuticko-formativní přístupy využitelné při práci s osobami se SP a je schopen definovat jejich možný přínos. Student rovněž zná práva osob s SP a je schopen popsat služby a integrační aktivity určené pro uvedenou cílovou skupinu. Student je schopen charakterizovat logopedické vady a jejich formy. Je schopen vymezit možné příčiny vzniku narušení komunikačních schopností a zná postupy jejich diagnostiky. Je schopen charakterizovat psychosociální specifika osob s logopedickou vadou. Zná důležité etapy vývoje péče o osoby s narušenou komunikační schopností, moderní trendy v péči a vzdělávání těchto osob. Zná metody a formy práce v této oblasti a je schopen aplikovat je v praxi. Umí charakterizovat terapeuticko-formativní přístupy využitelné při práci s osobami s narušenou komunikační schopností a je schopen definovat jejich možný přínos. Student rovněž zná práva těchto jedinců, a je schopen popsat služby a integrační aktivity určené pro uvedenou cílovou skupinu.

Literatura

POTMĚŠIL, M. Čtení k surdopedii. Olomouc: UP, 2003. ISBN 80-244-0766-3.KRAHULCOVÁ, B. Komunikace sluchově postižených. Praha: Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0329-2.HOLMANOVÁ, J. Raná péče o dítě se sluchovým postižením. Praha: Septima, 2002. ISBN 80-7216-162-8.JANOTOVÁ, N., ŘEHÁKOVÁ , K. Surdopedie I.. Praha: UK, 1990. KUTÁLKOVÁ, D. Logopedická prevence. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-056-9.PEUTELSCHMIEDOVÁ, A. Logopedické poradenství. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2666-3.KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1110-9.ŠTĚPÁN, J., PETRÁŠ, P. Logopedie v praxi. Praha: Septima, 1995. ISBN 80-85801-61-2.LECHTA, V. Symptomatické poruchy řeči. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-977-4.

Požadavky

Požadavky dle pokynů vyučujícího