Předmět Specifické poruchy učení a chování (KPG / 4292)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 4292 - Specifické poruchy učení a chování, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Poruchy psychického vývoje, specifické vývojové poruchy školních dovedností, poruchy motorické funkce ? vymezení aklasifikaceSpecifické poruchy učení a chování ? charakteristika, projevyEtiologie specifických poruch učení a chováníDiagnostika SPU a SPCHVzdělávání dětí, žáků a studentů se SPU a SPCH,Individuální vzdělávací plán žáka se SPU a SPCHMožnosti komplexní podpory dětí, žáků a studentů se SPU a SPCHReedukace SPU ? metody, včasný start apod.
Získané způsobilosti
Student zná základní vymezení a klasifikaci specifických ývojových poruch školních dovedností, je schopen charakterizovat jednotlivé specifické poruchy učení a chování, včetně jejich projevů a možné etiologie. Student je schopen vymezit možnosti vzdělávání dětí, žáků a studentů se SPU a SPCH v rámci českého vzdělávacího systému, zná náležitosti individuálního vzdělávacího plánu pro žáky se SPU a SPCH, je schopen charakterizovat jednotlivé postupy reedukace SPU a podpory žáků se SPCH, vysvětlit jejich cíl a popsat možnosti a podmínky realizace.
Literatura
BARTOŇOVÁ, M. Kapitoly ze specifických poruch učení I. Vymezení současné problematiky. Brno: MU, 2004. ISBN 80-210-3613-3.BARTOŇOVÁ, M. Kapitoly ze specifických poruch učení II. Reedukace specifických poruch učení (ed). Brno: Paido, 2005. ISBN 80-210-3613-3.FISCHER, S., ŠKODA, J. Speciální pedagogika: Edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým a sociálním znevýhodněním. Praha: Triton, 2008. ISBN 978-80-7387-014-0.MATĚJČEK, Z. Dyslexie: specifické poruchy čtení. Jinočany: H, 1995. ISBN 80-857-8727-X.TRAIN, A. Nejčastější poruchy chování u dětí. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-503-2.ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-800-7.VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3.MICHALOVÁ, Z. Specifické poruchy učení a chování. Praha: UK, 2003. ISBN 80-7290-11-5-X.KUCHARSKÁ, A. Specifické poruchy učení a chování. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-389-7.POKORNÁ, V. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-570-9.
Požadavky
Požadavky dle pokynů vyučujícího
Garant
Mgr. Zdeněk Svoboda, Ph.D.