Předmět Parciální poruchy (KPG / 4404)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 4404 - Parciální poruchy, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- Specifických poruch učení: vymezení základních pojmů, vývoj v oblasti specifických poruch učení v historickém kontextu.- Druhy specifických poruch učení. Příčiny SPU a jejich výskyt v populaci. Deficity dílčích funkcí.- Orientační seznámení s diagnostikou SPU. Spolupráce školy a školských poradenských zařízení při diagnostice, poradenství a reedukaci SPU.- Specifické poruchy chování: vymezení základních termínů, vývoj v oblasti specifických poruch chování. Vzájemný vztah mezi SPU a SPCH.- Příčiny vzniku SPCH a jejich výskyt v populaci.- Primární projevy dětí s SPCH (poruchy pozornosti, poruchy aktivity, impulzivita, porucha motoriky, poruchy řeči aj.).- Výchovný přístup k dětem s SPCH. Podpůrná opatření poskytovaná jedincům s SPU, souvislost s aktuální školskou legislativou (zákon 561/2004 Sb. ve znění zákona 147/2011 Sb. a vyhlášky 72 a 73/2005 Sb. ve znění 103/2014 Sb.).- Sekundární následky přístupu okolí v rozvoji identity jedince s ADHD. Psychický a sociální vývoj u dětí s časně neodhalenou poruchou. Následky nesprávného přístupu okolí k jedinci s ADHD.- Vliv SPU a SPCH na socializaci dítěte. Školní úspěšnost žáků s SPU a SPCH.
Získané způsobilosti
Studenti dokážou pracovat s dítětem se specifickými poruchami učení nebo specifickými poruchami chování a dokázat zaujmout adekvátní výchovně vzdělávací postoje a přístupy.
Literatura
MATĚJČEK, Z., DYTRYCH, Z. Lehké mozkové dysfunkce. Prha: KPK, 1991. ISBN 80-85267-26-8.JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Metody hodnocení a tolerance dětí se specifickými poruchami učení. Praha: D & H, 2006. ISBN 80-903579-4-6.ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2007. ISBN 979-80-7367-326-0.ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-800-7.MICHALOVÁ, Z. Sondy do problematiky specifických poruch chování. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2007. ISBN 80-7311-075-X.ŠAUEROVÁ, M. a kol. Speciální pedagogika v praxi. Komplexní péče o děti s e SPUCH. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-7369-1.MICHALOVÁ, Z. Vybrané kapitoly z problematiky specifických poruch učení. Liberec: TU, 2008. ISBN 978-80-7372-318-7.GOETZ, M., UHLÍKOVÁ, P. ADHD: porucha pozornosti s hyperaktivitou: příručka pro starostlivé rodiče a zodpovědné učitele. Praha: Galén, 2009. ISBN 978-807-2626-304.JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Metody práce s dětmi s LMD především pro učitele a vychovatele. Praha: D & H, 2003. ISBN 80-239-4468-1.POKORNÁ, V. Předcházíme sklonům k dyslexii, dysgrafii, dyskalkulii. Praha: Blug,, 1995. POKORNÁ, V. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-817-3.
Požadavky
Požadavky dle pokynů vyučujícího