Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Kombinované vady (KPG / 4419)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 4419 - Kombinované vady, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Znakové jazyky těžce sluchově postižených a jejich význam i omezení v návaznosti na další postižení - tělesné, mentální a zrakové. Psaná podoba jazyka v komunikace těžce sluchově postižených a jednoduché vizuálně motorické komunikační systémy sluchově postižených v návaznosti na kombinovaná postižení (globální čtení, prstová abeceda, Hand-Mund systém, Chorografie, Cued speech).- Hluchoslepota jako jedno z nejzávažnějších postižení, možnosti stimulace a vzdělávání.- Jedinec s tělesným postižením a jeho kombinace s důrazem na DMO, dále DMO v kombinaci s mentálním postižením a epilepsií (příčiny, projevy, důsledky).- Jedinec neuromuskulárním a svalovým onemocněním v návaznosti na kombinace, ortopedická postižení a jiná somatická postižení. Jedinec s chronickým postižením a kombinovaným postižením v edukačním procesu.- Psychologická hlediska v péči o jedince s kombinovaným postižením. Zvláštnosti psychodiagnostiky a speciálně pedagogické diagnostiky u jedinců s kombinovaným postižením.- Stimulační a vzdělávací programy pro žáky s kombinovaným postižením v základním vzdělávacím proudu. Možnosti využití terapeutických a rehabilitačních metod jako podpory vzdělávacímu procesu.- Možnosti stimulačních programů v oblasti rané péče a školního vzdělávání, podpora zaměstnanosti jedinců s kombinovaným postižením.- Inkluzívní vzdělávání v současné školské soustavě. Přístupy a specifika péče rodiny k dětem s tímto typem kombinovaného postižení. Legislativní podpora.

Získané způsobilosti

Student zná problematiku kombinovaných vad, zná stimulační a vzdělávací programy pro žáky s kombinovaným postižením.

Literatura

ŠŤERBOVÁ, D. Hluchoslepota. Lidé s ní a kolem ní. Olomouc: UP, 2006. ISBN 80-244-1433-3.LUDÍKOVÁ, L. Kombinované vady. Olomouc: UP, 2005. ISBN 80-244-1154-7.OPATŘILOVÁ, D. Metody práce u jedinců s těžkým postižením a více vadami. Brno: MU, 2005. ISBN 80-210-3819-5.JANKOVSKÝ, J. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením. Praha: Triton, 2006. ISBN 80-7254-730-5.LUDÍKOVÁ, L. Vzdělávání hluchoslepých I. Praha: Scentia, 2000. ISBN 80-7183-225-1.SOURALOVÁ, E. Vzdělávání hluchoslepých II. Praha: Scentia, 2001. ISBN 80-7183-226-.HÁJKOVÁ, V. a kol. Bazální stimulace, aktivace a komunikace v edukaci žáků s kombinovaným postižením. Praha: Somatopedická společnost, 2009. ISBN 978-80-904464-0-3.HANÁK, P. a kol. Diagnostika a edukace dětí a žáků s těžkým zdravotním postižením. Praha: IPPP ČR, 2005. ISBN 80-86856-10-0.HLAVÁČOVÁ, J. a kol. Hluchoslepí mezi námi. Praha: Občanské sdružení LORM, 2003. ISBN 80-239-2578-4.VÍTKOVÁ, M. Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9.KRAHULCOVÁ, B. Komplexní komunikační systémy těžce sluchově postižených. Praha: Karolinum, 1996. ISBN 80-7184-239-7.KRAHULCOVÁ, B. Komunikace sluchově postižených. Praha: Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0329-2.VÍTKOVÁ, M. Paradigma somatopedie. Brno: MU, 1998. ISBN 80-210-1953-0.HRUBÝ, J. Průvodce neslyšících a nedoslýchavých I. a II. díl. Praha: Septima, 1997. ISBN 80-7216-075-3.RENOTIÉROVÁ, M. Somatopedické minimum. Olomouc: UP, 2002. ISBN 80-244-0532-6.PIPEKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. Terapie ve speciálně pedagogické péči. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-010-7.VOTAVA, J. Ucelená rehabilitace osob se zdravotním postižením. Praha: Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0708-5.KÁBELE, F. a kol. Základy somatopedie. Praha: SNP, 1985.

Požadavky

Požadavky dle pokynů vyučujícího