Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět PVK - Logopedie 2 (KPG / 4433)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 4433 - PVK - Logopedie 2, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Psychomotorický vývoj - význam sledování psychomotorického vývoje dítěte. Ontogenetický vývoj řeči.- Význam sluchového vnímání, akustický smog, metody rozvoje sluchového vnímání, souvislost sluchového vnímání a úrovně slovní zásoby a mluvní pohotovosti. Úroveň sluchového vnímání jako diagnostický prvek u dětí s narušenou komunikační schopností. Rozvoj akustické paměti v raném a předškolním věku a její význam pro školní úspěšnost.- Narušená komunikační schopnost - její členění - primární postižení a sekundární postižení. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Dyslálie - terminologické vymezení, etiologie, patogeneze. Moderní trendy v diagnostice dyslalie (screeningové vyšetření, klinický diagnostický postup při dyslalii, rozbor a hodnocení vyšetření dyslalie, rozbor fonologických příznaků). Metodika vyšetřování dyslalie. Konečná diagnóza a epikrize. Záznamový arch. Tradiční přístupy k dyslálii (motorika řečových orgánů, nácvik a rozvíjení fonetické diferenciace, vyvozování nové hlásky, fixace hlásky, automatizace hlásky).- Stimulace a reedukace v NKS, metody, zásady, přístupy při stimulaci a reedukaci NKS, etické principy v práci logopeda, stimulační a reedukační metody. Metodika primárních preventivních opatření (nácviku správného dýchání, tvorby hlasu a artikulace, rozvoje aktivní a pasivní slovní zásoby, vyjadřovacích schopností, motoriky včetně obratnosti mluvidel, rozvoj smyslového vnímání, fonematického sluchu a verbální paměti, senzomotorické koordinace).- Poradenský proces v NKS. Logopedická prevence a intervence - vazba matka - dítě, rodina - dítě, mluvní vzor, nápodoba. Školská poradenská pracoviště a jejich činnost.

Získané způsobilosti

Studenti jsou seznámeni s orientačním logopedickým vyšetřením, významem logopedické prevence a logopedické intervence v rodině v raných obdobích vývoje dítěte.

Literatura

KUTÁLKOVÁ, D. Logopedická prevence. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-056-9.KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1110-9.VITÁSKOVÁ, K., PEUTELSCHMIEDOVÁ, A. Logopedie. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 80-244-1088-5.KLENKOVÁ, J. Možnosti stimulace preverbálních a verbálních schopností vývojově postižených dětí. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-91-5.KREJČÍKOVÁ, J., KAPROVÁ, Z. Náměty pro logopedickou prevenci. Praha: Fortuna, 2000. ISBN 80-7168-691-3.SYNEK, F. Hlasy a hlásky. Rozvíjení a výchova řeči. Praha: ArchArt, 1999. ISBN 80-902281-8-6.DVOŘÁK, J. Logopedický slovník. Žďár nad Sázavou: Logopedické centrum, 1998. ISBN 80-238-2655-7.SOVÁK, M. Logopedie ? metodika a didaktika. Praha: SNP, 1984. KLENKOVÁ, J. Možnosti stimulace preverb a verbál schopností vývojově postižených dětí. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-91-5.PEUTELSCHMIEDOVÁ, A. Navozování měkkých hlasových začátků u balbutika. Olomouc: RUP, 1998. MORALES, C. Orofaciální regulační terapie. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-105-0.LEJSKA, M. Poruchy verbální komunikace a foniatrie. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-038-7.GANGALE, C. D. Rehabilitace orofaciální oblasti. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-7315-572-5.DVOŘÁK, J. Slovní patlavost. Verbální dyspraxie. Ždár nad Sázavou: Logopedické centrum, 1999. ISBN 80-902536-0-1.LECHTA, V. Symptomatické poruchy řeči u dětí. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-572-5.

Požadavky

Požadavky dle pokynů vyučujícího