Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět PVK - Surdopedie 2 (KPG / 4434)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 4434 - PVK - Surdopedie 2, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

? Uvedení do problematiky sluchově postižených. Dělení ztráty sluchu - dle věku, dle stupně, dle typu. Schopnost rozpoznávat mluvenou řeč sluchem. Rozdíly při sluchovém vnímání, při převodní a při percepční nedoslýchavosti. Zbytky sluchu, praktická a úplná hluchota.? Porovnání vývoje řeči u slyšícího a neslyšícího dítěte. Rozdíly v řečovém vývoji u dítěte prelingválně neslyšícího a ohluchlého po rozvinutí řeči. Vliv ztráty sluchu na rozvoj komunikačních dovedností.? Výchova a vzdělávání neslyšícího dítěte z hlediska komunikace. Komunikační situace neslyšícího dítěte ve slyšící rodině. Porovnání různých přístupů ve výchově a vzdělávání. Bilingvální výchova a vzdělávání. Totální komunikace. Důsledky sluchového postižení na sociální komunikaci. Vliv prelingvální hluchoty na osvojení si psané a mluvené češtiny.Komunikační systémy a podpůrné prostředky pro neslyšící. Český znakový jazyk a znakovaná čeština. Rozdíly mezi těmito systémy. Odezírání. Podmínky vnitřní i vnější. Základní pravidla při dorozumívání s člověkem, který odezírá. Daktyl. Podpůrné technické a personální prostředky pro komunikaci. Technická zařízení, tlumočnické služby.

Získané způsobilosti

Studenti jsou vybaveni znalostmi o jedincích se sluchovým postižením, porozumí vlivu sluchového postižení na sociální komunikaci. Získají dovednosti volit vhodný komunikační prostředek pro kontakt s jedincem s konkrétním stupněm a typem sluchového postižení, se specifickými komunikačními dovednostmi.

Literatura

BAREŠOVÁ, J., HRUBÝ, J. Didaktické a technické pomůcky pro sluchově postižené v MŠ a ZŠ. Praha: Septima, 1999. ISBN 80-7216-105-9.STRNADOVÁ, V. Jaké je to neslyšet. 1. vyd. Praha, Česká unie neslyšících, 165 s. 1995. BYTEŠNÍKOVÁ, I., HORÁKOVÁ, R., KLENKOVÁ, J. Logopedie & surdopedie: texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-136-2.POTMĚŠIL, M. Sluchové postižení a sebereflexe. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 97880-246-1300-0.SKÁKALOVÁ, T. Uvedení do problematiky sluchového postižení: učební text pro studenty speciální pedagogiky. Hradec Králové: Gaudeamus, 2011. ISBN 978-80-7435-098-6.HRUBÝ, J. Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu. Praha: FRPSP, 1998. ISBN 80-7216-075-3.POTMĚŠIL, M. Čtení k surdopedii. Olomouc: UP, 2003. ISBN 80-244-0766-3.SOURALOVÁ, E. Čtení neslyšících. Olomouc: UP, 2002. ISBN 80-903035-0-1.STRNADOVÁ, V. Hádej, co říkám, aneb odezírání je nejisté umění. Praha: ASNEP, 2001. ISBN 80-903035-0-1.PULDA, M. Integrovaný žák se sluchovým postižením v základní škole. Brno: MU, 2000. ISBN 80-210-2481-X.STRNADOVÁ, V. Jak se úspěšně vyrovnávat se ztrátou sluchu. Praha: ASNEP, 2001. ISBN 80-903035-2-8.STRNADOVÁ, V. Potom ti to povíme. Praha: Česká unie neslyšících,, 1994. POTMĚŠIL, M. Projektování v surdopedii. Olomouc: UP, 2007. ISBN 978-80-246-1300-0.PULDA, M. Včasná sluchově-řečová výchova malých sluchově postižených dětí. Brno: MU, 2002. ISBN 80-210-2799-1.

Požadavky

Požadavky dle pokynů vyučujícího