Předmět Základy speciálně pedagogické diagnost. (KPG / 4478)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 4478 - Základy speciálně pedagogické diagnost., Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- Diagnostické metody v předškolním věku. Prevence SPU v předškolním věku.- Diagnostika SPU v prostředí běžné třídy základní školy a školském poradenském pracovišti. Diferenciální diagnostika.- Dyslexie. Diagnostika, možnosti reedukace a kompenzace.- Dysgrafie. Diagnostika, možnosti reedukace a kompenzace.- Dysortografie. Diagnostika, možnosti reedukace a kompenzace.- Dyskalkulie. Diagnostika, možnosti reedukace a kompenzace.- Zásady práce s jedincem s SPU.- Etiologie a příznaky specifických poruch chování (ADHD, HKS?). Jednotlivé příznaky a možnosti jejich mírnění a ovlivňování ve školním prostředí (porucha pozornosti, impulzivita, hyperaktivita). Variabilita příznaků vzhledem k věku dítěte.- Diferenciální diagnostika. Diagnostika ADHD. Projevy ADHD v sociální interakci. Používané testové baterie. EEG a zobrazovací metody vyšetření mozku. Změny v aktivitě CNS při ADHD.- Sekundární následky přístupu okolí v rozvoji identity jedince s ADHD. Psychický a sociální vývoj u dětí s časně neodhalenou poruchou. Následky nesprávného přístupu okolí k jedinci s ADHD.
Získané způsobilosti
Studenti jsou seznámeni s teoretickými znalosti a praktickými dovednostmi v oblasti speciálněpedagogické diagnostiky.
Literatura
MICHALOVÁ, Z. Analýza dílčích aspektů specifických poruch. Praha: UK, 2004. ISBN 80-7290-205-9.KLENKOVÁ, J. Diagnostika předškoláka. Brno: MC nakladatelství, 2003. ISBN 80-239-0082-X.MICHALOVÁ, Z. Dys? Specifické poruchy učení na druhém stupni ZŠ a na školách středních. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2004. ISBN 80-7311-021-0.NOVÁK, J. Dyskalkulie. Specifické poruchy počítání. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2000. ISBN 80-85808-82-X.PACLT, I. a kol. Hyperkinetická porucha a poruchy chování. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1426-4.ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-544-X.POKORNÁ, V. Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-151-7.MICHALOVÁ, Z., HAINOVÁ, H. Základy speciálněpedagogické diagnostiky a poradenství. Liberec: TU, 2012. ISBN 978-80-7372-885-4.KUCHARSKÁ, A., ŠVANCAROVÁ, D. Bezstarostné roky?. Praha: Scentia, 2004. ISBN 80-7183-291-X.PŘINOSILOVÁ, D. Diagnostika ve speciální pedagogice. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-157-7.MATĚJČEK, Z. Dyslexie: specifické poruchy čtení. Jinočany: H, 1995. ISBN 80-857-8727-X.POKORNÁ, V. Porovnej, dokresli, spojuj, rozlišuj, skládej: jak poznáme sklony k dyslexii, dysgrafii, dysortografii, dyskalkulii. Praha: Blug, 1994. ISBN 80-85635-36-4.MONATOVÁ, L. Speciálně pedagogická diagnostika z hlediska vývoje dětí. Paido, Brno, 2000. ISBN 80-85931-86-9.ŠVANCAROVÁ, D., KUCHARSKÁ, A. Test rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky. Praha: Scentia, 2001. ISBN 80-7183-221-9.pOKORNÁ, V. Vývojové poruchy v dětství a dospělosti. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-773-2.
Požadavky
Požadavky dle pokynů vyučujícího
Garant
doc. PhDr. PaedDr. Ilona Pešatová, Ph.D.