Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět PVK - Psychopedie 2 (KPG / 4482)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 4482 - PVK - Psychopedie 2, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Příčiny, příznaky a projevy jedinců s Downovým syndromem. Specifické postavení osob s Downovým syndromem mezi osobami s mentálním postižením.- Příčiny, projevy a druhy pervazivních vývojových poruch. Specifika přístupu ve výchově a vzdělávání jedinců s autismem.- Výchova a vzdělávání jedinců s mentálním postižením. Problematické výchovné přístupy a postoje. Adekvátní výchovné zásady.- Alternativní komunikační systémy pro jedince s těžkým mentálním postižením (sociální čtení, Globální metoda, nonverbální komunikační prostředky - Bliss systém, Makaton). Specifika výchovy a vzdělávání jedinců s kombinovaným postižením.- Systém péče a podpory jedinců s mentálním postižením. Systém vzdělávání jedinců s mentálním postižením dle stupně postižení (individuální a skupinová integrace, ZŠ praktické, ZŠ speciální, praktické školy, odborná učiliště, rehabilitační třídy, přípravný stupeň). Rámcové vzdělávací programy. Specifika integrace a inkluze jedinců s mentálním postižením.

Získané způsobilosti

Studenti jsou schopni porozumět specifickým potřebám jedinců s mentálním postižením, osvojit si speciálně pedagogické metody a postupy při výchově a vzdělávání jedinců s mentálním postižením a seznámit se s poradenským, sociálním a výchovně vzdělávacím systémem pro tyto jedince.

Literatura

SELIKOWITZ, M. Downům syndrom: definice a příčiny, vývoj dítěte, výchova a vzdělání, dospělost. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-973-9.ŠVARCOVÁ-SLABINOVÁ, I. Mentální retardace: vzdělávání, výchova, sociální péče. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-736-7060-7.Müller, O., Valenta, M. Psychopedie: teoretické základy a metodika. Praha: Parta, 2004. ISBN 80-732-0063-5.KUBOVÁ, L. Alternativní komunikace, cesta ke vzdělávání těžce zdravotně postižených dětí. Praha: Tech-Market, 1996. ISBN 978-809-0213-418.HANÁK, P. a kol. Diagnostika a edukace dětí a žáků s těžkým zdravotním postižením. Praha: IPPP ČR, 2005. ISBN 80-86856-10-0.ŠVARCOVÁ-SLABINOVÁ, I. Komplexní systém vzdělávání dětí, mládeže a dospělých s těžším mentálním postižením. Praha: Septima, 1995. ISBN 80-85801-54-X.MÜLLER, O. Lehká mentální retardace v pedagogickopsychologickém kontextu. Olomouc : UP, 2001. ISBN 80-244-0207-6.LANGER, S. Mentální retardace: etiologie, diagnostika, profesiografie, výchova. Hradec Králové: Kotva, 1990. ISBN 80-900254-8-X.ŠIŠKA, J. Mimořádná dospělost. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0992-4.PIPEKOVÁ, J. Osoby s mentálním postižením ve světle současných edukativních trendů. Brno: MSD, 2006. ISBN 80-86633-40-3.VALENTA, M., KREJČÍŘOVÁ, O. Psychopedie - didaktika mentálně retardovaných. Olomouc: UP, 1992. ISBN 80-7067-211-0.MATĚJČEK, Z. Rodičům mentálně postižených dětí. Jinočany: H+H, 1992. ISBN 80-85467-52-6.FRANIOK, P. Vzdělávání osob s mentálním postižením. Ostrava: OU, 2005. ISBN 80-7368-150-1.KVAPILÍK, J., ČERNÁ, M. Zdravý způsob života mentálně postižených. Praha: Avicenum, 1990. ISBN 80-201-0019-9.

Požadavky

Požadavky dle pokynů vyučujícího