Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Inkluzivní pedagogika a tvorba IVP (KPG / 4503)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 4503 - Inkluzivní pedagogika a tvorba IVP, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

-Modely inkluzivně didaktických strategií používaných v ČR.-Podmínky inkluzivního vzdělávání. Realizace speciálně pedagogické edukace ve školním prostředí.-Specifika inkluzivní edukace z hlediska jednotlivých pedií.- Možnosti a omezení speciálně pedagogické inkluze z hlediska legislativy. Charta základních práv občanů EU, Úmluva o právech dítěte, Evropská úmluva o lidských právech, Bílá kniha, Charta pro 3. tisíciletí, Standardní pravidla pro vyrovnávání příležitostí pro osoby se zdravotním postižením, Národní plán podpory a integrace občanů se zdravotním postižením aj.-Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon). Vyhlášky upravující edukaci a poradenství pro jedince se speciálními vzdělávacími potřebami.-Systém vzdělávacích programů. Rámcové vzdělávací programy v kontextu výchovy a vzdělávání jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami.-Příprava pedagogů na inkluzivní vzdělávání. Nové trendy ve speciálně pedagogické podpoře. Podpůrná opatření při individuální a skupinové formě integrace. Tvorba IVP.-Vymezení pedagogické asistence v inkluzivním vzdělávání. Současná legislativa pro zajištění fungování pedagogické asistence. Zásady a podmínky pedagogické asistence. Cíle pedagogické asistence, práva a povinnosti asistenta pedagoga. Specifika pedagogické asistence u žáků se sociálním znevýhodněním.? Současná legislativa pro zajištění fungování osobní asistence. Hlavní činnosti osobního asistenta. Cíle, práva a povinnosti osobního asistenta.

Získané způsobilosti

Studenti získají přehled o inkluzivním vzdělávání v rámci v ČR. Seznámí se s podpůrnými opatřeními a tvorbou IVP pro žáky se specifickými vzdělávacími potřebami.

Literatura

MERTIN, V. Individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-033-4.HÁJKOVÁ, V., STRNADOVÁ, I. Inkluzivní vzdělávání. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3070-7.LANG, G., BERERICHOVÁ, CH. Každé dítě potřebuje speciální přístup. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-144-4.HAMMEKEN, P. A. nclusion: 450 strategies for success: a practical guide for all educators who teach students with disabilities. Minnetonka: Peytral Publications Inc, 2000. ISBN 1-890455-25-3.KOVÁŘOVÁ, R., JANKŮ, K. Postavení a kompetence speciálního pedagoga v rámci integračního procesu na běžné škole. Ostrava: OU, 2008. ISBN 978-80-7368-548-5.LECHTA, V. Základy inkluzivní pedagogiky: dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-679-7.nullBLECHOVÁ, P. Jak se dělá škola pro všechny. Kladno: AISIS, 2005. ISBN 80-2394-667-6.ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-544-X.KVĚTOŇOVÁ, L. PROUZOVÁ, R. Speciální pedagogika v podmínkách inkluzivního vzdělávání. Praha: UK, 2010. ISBN 978-80-7290-472-3.MICHALÍK, J. Školská integrace dětí s postižením. Olomouc: UP, 2001. ISBN 80-244-0077-4.

Požadavky

Požadavky dle pokynů vyučujícího

Garant

doc. PhDr. PaedDr. Ilona Pešatová, Ph.D.