Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Ed. jedinců s narušenou kom. schopností (KPG / 4510)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 4510 - Ed. jedinců s narušenou kom. schopností, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Prohloubení základních teoretických vědomostí o problematice narušených komunikačních schopností.- Vývojové poruchy řeči: analýza jednotlivých symptomů k vývojovým poruchám řeči ve vztahu k celkovému vývoji jedince, rozbor řečového produktu, rozšíření terapeutických postupů v různých fázích a stupních vývojové poruchy řeči.- Poruchy zvukové stránky řeči: dyslalie - příčiny, projevy a důsledky. MFP - příčiny, projevy a důsledky, dyspraxie - příčiny, projevy a důsledky.- Poruchy plynulosti a tempa řeči. Poruchy v sociální interakci. NKS ve školním věku jako primární postižení a jako symptomatické postižení, diagnostika NKS ve školním věku, souvislost mezi NKS a SPU.- Poruchy rezonance. Symptomatické vady řeči. Poruchy na bázi kognitivních funkcí: Specifika vývoje řeči a rozvoje komunikačních dovedností u dětí s pervazivními vývojovými poruchami a možnosti terapie. Specifika vývoje řeči po úrazech a onemocněních CNS. Řeč dětí s epilepsií. Afázie u dětí (po úrazech, nádorových onemocněních apod.). Psychiatrická onemocnění a jejich vliv na rozvoj komunikačních dovedností.- Speciálně pedagogické přístupy k dětem a žákům s narušenou komunikační schopností. Pomůcky a technické prostředky pro osoby s narušenou komunikační schopností. Specifika výchovy a vzdělávání dětí a žáků s narušenou komunikační schopností. RVP ZV a komunikační kompetence.- Institucionální výchova a možnosti logopedická péče v platné legislativě (MŠ, MŠ logopedická, MŠ a integrace dítěte s NKS, mateřská škola speciální, přípravný stupeň, stacionář, přípravná třída). Organizace logopedické péče v ČR. Metodika práce s individuálně integrovaným žákem v hodinách českého a cizího jazyka. Možné důsledky NKS v komplexu edukační práce. Podpůrná opatření ve školním prostředí v kontextu platné školské legislativy MŠMT ČR.

Získané způsobilosti

Studenti jsou seznámeni s teoretickými znalosti a praktickými dovednostmi v oblasti edukace jedinců s narušenou komunikační schopností. Zvládnou edukaci jedinců s narušenou komunikační schopností.

Literatura

LECHTA, V. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-801-5.ŠKODOVÁ, E., JEDLIČKA, I. a kol. Klinická logopedie. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-546-6.LECHTA, V. Symptomatické poruchy řeči u dětí. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-572-5.LECHTA, V. Terapie narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-961-5.GRIMM, H., SCHÖLER, H., MIKULAJOVÁ, M. eidelberger Sprachentwicklungstest H-S-E-T, Heidelberský test vývoje řeči H-S-E-T. Brno: Psychodiagnostika, 1997. KRAHULCOVÁ, B. Komunikace sluchově postižených. Praha: Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0329-2.KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1110-9.RUSSEL, L. Mozek a řeč. Neurologie nejen pro logopedy. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-464-9.KLENKOVÁ, J. Možnosti stimulace preverbálních a verbálních schopností vývojově postižených dětí. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-91-5.HARTMANN, B., LANGE, M. Mutismus v dětství, mládí a dospělosti. Praha: Triton, 2008. ISBN 978-80-7287-021-8.KITTEL, A. Myofunkční terapie. Prah: Grada, 1999. ISBN 80-7169-619-6.KUCHARSKÁ, A. a kol. Obligatorní diagnózy a obligatorní diagnostika ve speciálně pedagogických centrech. Praha: IPPP, 2007. ISBN 978-80-86856-42-1.MORALES, C. Orofaciální regulační terapie. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-105-0.LEJSKA, M. Poruchy verbální komunikace a foniatrie. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-038-7.KÁBELE, F. Rozvíjení hybnosti a řeči dětí s dětskou mozkovou obrnou. Praha: UK, 1998. MIKULAJOVÁ, M., RAFAJDUSOVÁ, I. Vývinová dysfázia - špecificky narušený vývin reči. Bratislava: Dialog, 1993. ISBN 80-900445-0-6.

Požadavky

Požadavky dle pokynů vyučujícího