Předmět Edukační strategie nadaných jedinců (KPG / 4522)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 4522 - Edukační strategie nadaných jedinců, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- Edukace nadaných žáků v mezinárodním kontextu.- Projevy chování a učení nadaných dětí s ohledem na jejich věk, jejich identifikace ve školním kolektivu.- Metody práce s nadanými žáky, učitel pracující s nadaným dítětem, vzdělávání učitelů pracujících s nadaným dítětem.- Spolupráce školy a rodiny v péči o nadané dítě.- Formy vzdělávání nadaných žáků.- Mimoškolní aktivity nadaných žáků.- Informační technologie využívané v procesu vzdělávání žáků nadaných.- Systém poradenských služeb působících v rámci péče o nadané děti. Platná legislativa týkající se edukace nadaných žáků.
Získané způsobilosti
Studenti získají informace o edukačních strategiích nadaných jedinců, o možnostech a specificích vzdělávání a systému poradenství pro nadané jedince.
Literatura
FOŘTÍK, V., FOŘTÍKOVÁ, J. Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-297-3.HŘÍBKOVÁ, L. Nadání a nadaní. Pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-1998-6.FOŘTÍKOVÁ, J. a kol. Tvoříme individuální vzdělávací plán mimořádně nadaného žáka. Krok za krokem s nadaným žákem. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2009. ISBN 978-80-87000-28-1.nullnullPERIČ, T., SUCHÝ, J. a kol. Identifikace sportovních talentů. Praha: Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1881-4.CAMPBELL, J. R. Jak rozvíjet nadání vašich dětí. Praha Portál, 2001. ISBN 80-7178-516-4.ČERMÁK, V., TURINOVÁ, L. Nadaní žáci na základní škole. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně, 2005. ISBN 80-7044-715-X.LANDAU, E. Odvaha k nadání. Praha: Akropolis, 2007. ISBN 978-80-86903-48-4.ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-544-X.FOŘTÍKOVÁ, J. Talent a nadání. Jejich rozvoj ve volném čase. Praha: Národní institut dětí a mládeže MŠMT, 2009. ISBN 978-80-86784-75-5.FOŘTÍKOVÁ, J. et al. Tvoříme individuální vzdělávací plán mimořádně nadaného žáka. Krok za krokem s nadaným žákem [online]. Praha: VÚP, 2009 [vid. 25. 8. 2010]. Dostupné z: http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2010/02/Tvorime-IVP_CELY-v2-. ISBN 978-80-87000-28-1.HŘÍBKOVÁ, L. Základní témata problematiky nadaných. Praha: Univerzita J. A. Komenského, 2007. ISBN 978-80-86723-25-9.JURÁŠKOVÁ, J. Základy pedagogiky nadaných. Pezinok: Formát, 2003. ISBN 80-89005-11-X.DOČKAL, V. Zaměřeno na talenty aneb Nadání má každý. Praha: Lidové noviny, 2005. ISBN 80-7106-840-3.
Požadavky
Požadavky dle pokynů vyučujícího
Garant
doc. PhDr. Lenka Hříbková, CSc.