Předmět PVK - Logopedická diagn. a intervence (KPG / 4528)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 4528 - PVK - Logopedická diagn. a intervence, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- Logopedická diagnostika a péče. Stupně a typy logopedické diagnostiky, diagnostický proces a jeho principy.- Diagnostické metody v logopedii, používané orientační, standardizované a klinické postupy, logopedická zpráva- Logopedická péče jako výsledek diagnostického procesu. Tvorba rehabilitačního plánu, vnitřní a vnější podmínky pro plánování v závislosti na výsledcích diagnostického procesu. Formy a typy logopedické péče, spolupráce s rodinou, specifika logopedické péče dle věku klienta.- Logopedická diagnostika a péče u jednotlivých poruch na bázi řečových mechanismů. Dyslálie. Diagnostika. Logopedická terapie a prognóza. Prevence dyslálie. Dysartrie u dětí s DMO. Dysfagie. Diagnostika (možnosti logopedické a přístrojové diagnostiky). Terapie a prognóza. Verbální dyspraxie. Diferenciální diagnostika. Verbální dyspraxie a porucha motoriky. Terapeutické postupy. Balbuties. Zásady logopedické péče a zásady v přístupu k jedincům s koktavostí. Breptavost. Zásady logopedické péče a zásady v přístupu k jedincům s breptavostí. Rinolálie. Palatolálie. Komplexní rehabilitační péče. Poruchy hlasu. Logopedická terapie a prevence.- Logopedická diagnostika a péče u jednotlivých poruch na bázi postižení jazykového vývoje. Vývojová dysfázie. Psychologická a speciálně pedagogická diagnostika. Diferenciální diagnostika (opožděný vývoj řeči, vývojová nemluvnost, afázie) Intervence a prevence. Prognóza. Opožděný vývoj řeči. Specifické vady řeči na podkladě LMD a SPU. Diagnostika, terapie. Role logopeda v rámci intervence specifických vývojových poruch učení. Prognóza.- Logopedická diagnostika a péče u jedinců s poruchami na bázi kognitivních funkcí a na bázi postižení percepce.
Získané způsobilosti
Studenti získají dovedností v oblasti logopedické diagnostiky a především následné logopedické péče u jedinců s narušenou komunikační schopností
Literatura
LECHTA, V. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-801-5.ŠKODOVÁ, E., JEDLIČKA, I. a kol. Klinická logopedie. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-546-6.LEJSKA, M. Poruchy verbální komunikace a foniatrie. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-038-7.LECHTA, V. Terapie narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-961-5.LECHTA, V., KRÁLIKOVÁ, B. Když naše dítě nemluví plynule. Koktavost a jiné neplynulosti řeči. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-849-4.SOVÁK, M. Logopedie. Metodika a didaktika. Praha: SPN, 1987. KLENKOVÁ, J. Možnosti stimulace preverbálních a verbálních schopností vývojově postižených dětí. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-91-5.HARTMANN, B., LANGE, M. Mutismus v dětství, mládí a dospělosti. Praha: Triton, 2008. ISBN 978-80-7287-021-8.MORALES, C. Orofaciální regulační terapie. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-105-0.VOHRADNÍK, M. Poruchy řečové komunikace u velofaryngeální insuficience. Dolní Břežany: Scriptorium, 2001. ISBN 80-86197-24-7.LECHTA, V. Symptomatické poruchy řeči u dětí. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-433-5.SMOLÍK, F. Vývoj receptivní znalosti jazyka v prvních dvou letech života. Československá psychologie, 2006, 50, 238-250. ČSAV, 2006.
Požadavky
Požadavky dle pokynů vyučujícího