Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Komparativní speciální pedagogika (KPG / 4552)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 4552 - Komparativní speciální pedagogika, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Komparativní speciální pedagogika. Základní terminologické vymezení.- Základní modely školských systémů. Kulturní podmíněnost v pojetí postižení.- Srovnání konceptů speciální pedagogiky v různých zemích.- Komprehenzivní speciální pedagogika. Proměny paradigmatu speciální pedagogiky. Východiska přístupu k lidem s postižením z antropologického pohledu. Přechod od represe k inkluzi. Vývoj terminologie. Jedinec s postižením, narušením, ohrožením. Komplexní služby pro osoby se zdravotním postižením v České republice a v zahraničí.- Realizace speciálně pedagogické edukace v zahraničí. Specifika edukace z hlediska jednotlivých pedií.- Realizace speciálně pedagogické edukace v České Republice. Specifika realizace inkluzivního vzdělávání z hlediska jednotlivých pedií. Poradenské služby.- Legislativní rámec, možnosti a omezení speciálně pedagogické inkluze. Příprava pedagogů na inkluzivní vzdělávání.- Strategické cíle v oblasti vzdělávání, zaměstnávání a sociální politiky v České republice a Evropské unii

Získané způsobilosti

Studenti získají přehled o vývoji speciální pedagogiky jako vědy, o vývoji terminologie, o změnách paradigmatu. Seznámí se se základními postupy pro práci v diverzitních třídních kolektivech a teoretickými zásadami inkluzivních škol v zahraničí.

Literatura

HÁJKOVÁ, V., STRNADOVÁ, I. Inkluzivní vzdělávání. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3070-7.HAMMEKEN, P. A. nclusion: 450 strategies for success: a practical guide for all educators who teach students with disabilities. Minnetonka: Peytral Publications Inc, 2000. ISBN 1-890455-25-3.KOVÁŘOVÁ, R., JANKŮ, K. Postavení a kompetence speciálního pedagoga v rámci integračního procesu na běžné škole. Ostrava: OU, 2008. ISBN 978-80-7368-548-5.LECHTA, V. Základy inkluzivní pedagogiky: dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-679-7.JESENSKÝ, J. Základy komprehenzivní speciální pedagogiky. Hradec Králové: UHK, 2000. ISBN 80-7041-196-1.ZILCHER, L. Analýza používaných inkluzivně didaktických strategií v ČR a USA2013. Ústí nad Labem: PF UJEP, 2013. ISBN 978-80-7414-680-0.MÜHLPACHR, P. Dilemata speciální pedagogiky. Brno: MSD, 2007. ISBN 978-80-7392-012-8.nullPOTMĚŠIL, M. Komparativní studie o možnostech vzdělávání postižených žáků v některých zemích Evropy (Rakousko, Španělsko a Belgie). In Speciální pedagogika. Časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky, roč. 12, 2002, č. 4, s. 299-308. KVĚTOŇOVÁ, L. PROUZOVÁ, R. Speciální pedagogika v podmínkách inkluzivního vzdělávání. Praha: UK, 2010. ISBN 978-80-7290-472-3.

Požadavky

Požadavky dle pokynů vyučujícího

Garant

Mgr. Zdeněk Svoboda, Ph.D.