Předmět Inkluzivní pedagogika a tvorba IVP (KPG / 4553)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 4553 - Inkluzivní pedagogika a tvorba IVP, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- Modely inkluzivně didaktických strategií používaných v ČR.- Podmínky inkluzivního vzdělávání. Realizace speciálně pedagogické edukace ve školním prostředí.- Specifika inkluzivní edukace z hlediska jednotlivých pedií.- Možnosti a omezení speciálně pedagogické inkluze z hlediska legislativy. Charta základních práv občanů EU, Úmluva o právech dítěte, Evropská úmluva o lidských právech, Bílá kniha, Charta pro 3. tisíciletí, Standardní pravidla pro vyrovnávání příležitostí pro osoby se zdravotním postižením, Národní plán podpory a integrace občanů se zdravotním postižením aj.- Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon). Vyhlášky upravující edukaci a poradenství pro jedince se speciálními vzdělávacími potřebami.- Systém vzdělávacích programů. Rámcové vzdělávací programy v kontextu výchovy a vzdělávání jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami.- Příprava pedagogů na inkluzivní vzdělávání. Nové trendy ve speciálně pedagogické podpoře. Podpůrná opatření při individuální a skupinové formě integrace. Tvorba IVP.- Vymezení pedagogické asistence v inkluzivním vzdělávání. Současná legislativa pro zajištění fungování pedagogické asistence. Zásady a podmínky pedagogické asistence. Cíle pedagogické asistence, práva a povinnosti asistenta pedagoga. Specifika pedagogické asistence u žáků se sociálním znevýhodněním.- Současná legislativa pro zajištění fungování osobní asistence. Hlavní činnosti osobního asistenta. Cíle, práva a povinnosti osobního asistenta.
Získané způsobilosti
Studenti získají přehled o inkluzivním vzdělávání v rámci v ČR. Seznámí se s podpůrnými opatřeními a tvorbou IVP pro žáky se specifickými vzdělávacími potřebami.
Literatura
MERTIN, V. Individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-033-4.HÁJKOVÁ, V., STRNADOVÁ, I. Inkluzivní vzdělávání. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3070-7.LANG, B., BERBERICHOVÁ, Ch. Každé dítě potřebuje speciální přístup. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-144-4.HAMMEKEN, P. A. nclusion: 450 strategies for success: a practical guide for all educators who teach students with disabilities. Minnetonka: Peytral Publications Inc, 2000. ISBN 1-890455-25-3.KOVÁŘOVÁ, R., JANKŮ, K. Postavení a kompetence speciálního pedagoga v rámci integračního procesu na běžné škole. Ostrava: OU, 2008. ISBN 978-80-7368-548-5.nullBLECHOVÁ, P. Jak se dělá škola pro všechny. Kladno: AISIS, 2005. ISBN 80-2394-667-6.ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-544-X.KVĚTOŇOVÁ, L. PROUZOVÁ, R. Speciální pedagogika v podmínkách inkluzivního vzdělávání. Praha: UK, 2010. ISBN 978-80-7290-472-3.MICHALÍK, J. Školská integrace dětí s postižením. Olomouc: UP, 2001. ISBN 80-244-0077-4.
Požadavky
Požadavky dle pokynů vyučujícího
Garant
doc. PhDr. PaedDr. Ilona Pešatová, Ph.D.