Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Souvislá praxe II (KPG / 4559)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 4559 - Souvislá praxe II, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Seznámení se s cíli a hlavními činnostmi konkrétní instituce, dále se strukturou a činností školního poradenského systému. Orientace v platné legislativě a dalších souvisejících předpisech.- Stínování práce pověřeného pedagogického pracovníka, seznámení se s konkrétními cíli, úkoly, a pedagogickou dokumentací. Dále seznámení se zásadami jeho činnosti a reflexí praktické realizace výchovně-vzdělávacího procesu. Součástí je i posuzování etického rozměru činnosti řídícího pracovníka.- Osvojování si znalostí a praktických dovedností z oblasti aktuální aplikované diagnostiky, pokud je v instituci používána. Pokud není (event. student má například osvojenu vhodnější metodu), má student možnost vhodnou metodu po konzultaci s pověřeným pracovníkem navrhnout, aplikovat, vyhodnotit a interpretovat.- Aplikace pedagogických zásad do praxe. Zkouška konkrétního pedagogického postupu (metody) a jeho aplikace v praxi (pod dohledem pověřeného pracovníka instituce). Provést popis přípravy, užití a evaluace.

Získané způsobilosti

Oborové znalosti: studenti získají průnik znalostí v oblasti aplikace teorie do praxe na podkladě působení v konkrétní ped. instituci; studenti si osvojí náhled na práci s pedagogickým systémem v praktické rovině, v konkrétní instituci; studenti se seznámí s pedagogickým rozměrem "živé" interakce s dítětem (klientem); studenti se seznámí s podmíněností pedagogických intervencí v praxi platnou legislativou Oborové dovednosti: studenti zlepší své komunikační schopnosti; studenti získají možnost uvědomit si míru odpovědnosti za realizaci výchovně vzdělávacího procesu při kontaktu s konkrétním jedincem; Studenti si mohou zlepšit svou schopnost sebereflexe a sebekorekce v oblasti konkrétní pedagogické činnosti

Literatura

---. Vyhláška č. 48/2005 Sb. o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky ve znění pozdějších předpisů. ---. Vyhláška č. 72/2005 Sb. o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních ve znění pozdějších předpisů. ---. Vyhláška č. 73/2005 Sb. o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných ve znění pozdějších předpisů. ---. Zákon č. 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů ve znění pozdějších předpisů. ---. 561/2004 Sb. ZÁKON ze dne 24. září 2004 o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) ve znění pozdějších předpisů. MERTIN, V., KREJČOVÁ, L. Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. ISBN 978-807-3576-790.VÁGNEROVÁ, M. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80 246-1074-4.POKORNÁ, V. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-807-3678-173.

Požadavky

Požadavky dle pokynů vyučujícího

Garant

PaedDr. Ing. Michal Slavík, PhD.PhDr. Arnošt Smolík, Ph.D.