Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Strat.vzděl.jed.a PAS a vícenásobn.post. (KPG / 4571)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 4571 - Strat.vzděl.jed.a PAS a vícenásobn.post., Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Úvod do problematiky, vzdělávání jedinců s PAS v ČR a ve světě.- Program TEACH a jeho české aplikace.- Individuální přístup ve vzdělávání.- Strukturace prostředí jako pomoc v životní orientaci žáků s PAS a vícenásobného postižení.- Struktura činností, strukturované úkoly, strukturované návody.- Struktura času a prostoru.- Vizualizace - obrázkový systém PECS, VOKS a metodika jejich využívání.- Vizualizace - tvorba a využívání komunikačních obrazových schémat.- Vizualizace - procesuální schémata, jejich tvorba a využívání pro každodenní činnosti.- Problémové chování jedinců s mentálním postižením a autismem.- ABC model chování jako prostor pro modifikaci chování jedinců s autismem a vícečetným postižením- Behaviorální a kognitivně behaviorální terapie při zvládání problémového chování žáků s mentálním postižením a autismem.

Získané způsobilosti

Studenti dokáží zvolit vhodnou metodu pro komunikaci či vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra či s vícečetným postižením. Budou schopni pro žáky vytvořit jednoduchá procesuální schémata pro zjednodušení orientace žáků s PAS v daných úkolech. Studenti budou schopni využívat základní metody pro zvládání problémového chování žáků s PAS. Studenti budou schopni vytvořit vhodný vzdělávací modul pro konkrétní žáky s tímto typem znevýhodnění.

Literatura

ČADILOVÁ, V., JŮN, H., THOROVÁ, K. Agrese u lidí s mentální retardací a autismem. Praha: Portál, 2007. GILLBERG, CH., PEETERS, T. Autismus - zdravotní a výchovné aspekty. Praha: Portál, 2008. HOWLIN, P. Autismus u dospívajících a dospělých. Prah: Portál, 2005. THOROVÁ, K. Poruchy autistického spektra. Praha: Portál, 2006. ISBN 978-80-262-0215-8.VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-214-9.FISCHER, S., ŠKODA, J., SVOBODA, Z., ZILCHER, L. Speciální pedagogika. Edukace a rozvoj osob se specifickými potřebami v oblasti somatické, psychické a sociální. Praha: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-792-7.ČADILOVÁ, V., ŽAMPACHOVÁ, Z. Strukturované učení. Praha, Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-475-5.ČADILOVÁ, V., JÚN, H., THOROVÁ, K. Agrese u lidí s mentální retardací. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-390-1.HRDLIČKA, M., KOMÁREK, V. Dětský autismus: Přehled současných poznatků. Praha: Portál, 2004. VINSON, B. P. Preschool and School-Age Language Disorders. Florida: Cengage Learning., 2012. ZVOLSKÝ, P. ET AL. Speciální psychiatrie. Praha: Karolinum, 2001. ZILCHER, L. Verbální projevy žáků s autismem při afektivních záchvatech. In Sborník kol. autorů (Eds.), Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti. Ústí and Labem: UJEP, 2013. ISBN 978-80-7414-602-2.VOSMIK, M., BĚLOHLÁVKOVÁ, L. Žáci s poruchou autistického spektra v běžné škole: Možnosti integrace na ZŠ a SŠ. Praha: Portál, 2010.

Požadavky

Požadavky dle pokynů vyučujícího

Garant

Mgr. Ladislav Zilcher