Předmět PVK - Surdopedická diagnostika a interv. (KPG / 4577)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 4577 - PVK - Surdopedická diagnostika a interv., Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- Pedagogická diagnostika sluchového postižení. Diagnóza a diferenciální diagnóza sluchových vad. Vyšetřování sluchu.- Sluchová zkouška u dítěte: reflexní zkoušky, dětská audiometrie tónová, dětská slovní audiometrie, surdopedický screening.- Klasické sluchové zkoušky: orientační sluchová zkouška řečí, Weberův pokus, Rinného pokus, Schwabachův pokus, sluchová zkouška pomocí šelestů a hudebních nástrojů, audiometrie čistými tóny, slovní audiometrie, vyšetřování centrálních vad sluchu, ERA, BERA, CERA. Objektivní a subjektivní vyšetřování sluchu.- Diagnostika školních dovedností u žáků se sluchovým postižením.- Podmínky volby typu rehabilitačního programu. Úloha SPC v rehabilitaci sluchového postižení. Význam role logopeda v rehabilitačním programu. Metody a metodika vyvozování, identifikace, asociace, fixace a automatizace hlásek českého jazyka u dětí se sluchovým postižením. Reedukace sluchu, sluchová výchova. Teoretické základy sluchové výchovy.- Technické prostředky v rehabilitačním procesu, počítačové programy v reedukaci
Získané způsobilosti
Studenti získají informace o surdopedagogické diagnostice a intervenci včetně metod a reedukačních postupů pro rozvoj sluchu a řeči
Literatura
JANOTOVÁ, N., SVOBODOVÁ, K. Integrace sluchově postiženého dítěte v mateřské a základní škole. Praha: Septima, 1998. ISBN 80-7216-050-8.POTMĚŠIL, M. Sluchové postižení a sebereflexe. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 97880-246-1300-0.HOUDKOVÁ, Z. Sluchové postižení u dětí - komplexní péče. Praha: Triton, 2005. ISBN 80-7254-623-6.STRNADOVÁ, V. Specifické neverbální projevy neslyšících lidí. Praha: Česká komora tlumočníků znakového jazyka, 2008. ISBN 978-80-87218-28-0.HRUBÝ, J. Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu. Praha: FRPSP, 1998. ISBN 80-7216-075-3.MRÁZKOVÁ, E., MRÁZEK, J., LINDOVSKÁ, M. Základy audiologie a objektivní audiometrie. Medicínské a sociální aspekty sluchových vad. Ostrava: Ostravská univerzita, 2006. ISBN 80-7368-226-5.BAREŠOVÁ, J., HRUBÝ, J. Didaktické a technické pomůcky pro sluchově postižené v MŠ a ZŠ. Praha: Septima, 1999. ISBN 80-7216-105-9.JANOTOVÁ, N. Odezírání u sluchově postižených. Praha: Septima, 1999. ISBN 80-7216-82-6.POTMĚŠIL, M. Projektování v surdopedii. Olomouc: UP, 2007. ISBN 978-80-246-1300-0.HOLMANOVÁ, J. Raná péče o dítě se sluchovým postižením. Praha: Septima, 2002. ISBN 80-7216-162-8.KAŠPAR, Z. Technické kompenzační pomůcky pro osoby se sluchovým postižením. Praha: Česká komora tlumočníků znakového jazyka, 2008. ISBN 978-80-87218-15-0.VANĚČKOVÁ, V. Výchova řeči sluchově postižených dětí v předškolním věku. Praha: Septima, 1996. ISBN 80-85801-83-3.
Požadavky
Požadavky dle pokynů vyučujícího