Předmět Sociokultur. a socioek. aspekty edukace (KPG / 6012)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 6012 - Sociokultur. a socioek. aspekty edukace, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Kultura, enkulturace, socializace, kulturní relativismus2. Sociální stratifikace3. Problematika sociálních handicapů a jejich příčin4. Sociální vyloučení5. Sociálně vyloučené lokality a jejich specifika6. Edukace jedinců žijících v podmínkách sociální exkluze a její specifika7. Sociální a vzdělávací služby v prostředí sociálního vyloučení8. Problematika globalizace, střetávání kultur, migrace9. Vzdělávání žadatelů o azyl v ČR10. Vzdělávání cizinců v ČR11. Interkulturní vzdělávání a interkulturní komunikace12. Metody interkulturního vzdělávání13. Exkurze v zařízení pracujícím s lidmi ohroženými sociálním vyloučením
Získané způsobilosti
- schopnost pracovat s jedinci s odlišným sociokulturním a socioekonomickým zázemím- schopnost detekovat příčiny případných problému majících základ v sociokulturní či socioekonomické odlišnosti- schopnost navrhovat a realizovat efektivní opatření směřující k překonání těchto problému
Literatura
nullKOL. AUT. Interkulturní výchova ve školním vzdělávacím programu. Praha: Kritické myšlení a Člověk v tísni - společnost při ČT, o.p.s, 2005. HIRT, T., JAKOUBEK, M. Romové v osidlech sociálního vyloučení. Plzeň: Aleš Čeněk, 2006. ISBN 80-7178-285-8.SIROVÁTKA, T. Sociální exkluze a sociální inkluze menšin a marginalizovaných skupin. Brno: FSS MU, 2004. ISBN 80-210-3455-6.nullnullMuhič, J. Interkulturní poradenství. Praha, 2004. SVOBODA, Z., HRUBÝ, M., KVÍZOVÁ, H. Jeden kamarád - jeden potencionální nepřítel. Reflexe analýzy postojů žáků směrem k osobám pocházejícím z odlišného sociokulturního prostředí. In: Brtnová-Čepičková, I. (ed.). Škola, žák a učitel v multikulturním prostředí. Ústí n.L.: PF UJEP, 2006. ISBN 80-7044-851-2.BROŽ, M., KINTLOVÁ, P., TOUŠEK, L. Kdo drží černého Petra. Člověk v tísni, 2007. ISBN 978-80-86961-27-9.SVOBODA, Z., PYŠNÁ, J. Komplexní pojetí sociálních služeb jako efektivní intervenční model v sociálně vyloučených lokalitách. In: KOL. AUT. Multidisciplinární přístupy pomáhajících profesí. Ústí nad Labem: Univerzita J.E.Purkyně, 2007. ISBN 978-80-7044-858-8.SARTORI, G. Pluralismus, multikulturalismus a přistěhovalci. Praha: Dokořán, 2005. BRTNOVÁ, I., ŠIKULOVÁ, R. Předpoklady studentů učitelství k vyrovnávání handicapů žáků ze sociokulturně znevýhodněného prostředí. In: Brtnová - Čepičková, I. (ed) Škola, učitel a žák v multikulturním prostředí. Ústí nad Labem: PF UJEP, 2006. VÁGNEROVÁ, M., HADJ-MOUSSOVÁ, Z., ŠTECH, S. Psychologie handicapu. Praha: Karolinum, 1992. BUDILOVÁ, L., JAKOUBEK, M., SMOLÍK, A. Sociálně - etopedický výzkum romské drobotiny. : První žeň. In ČEPIČKOVÁ, Ivana. Škola, žák a učitel v multikulturním prostředí. Ústí nad Labem : Univerzita J.E.Purkyně, 2006. ISBN 80-7363-022-2.BRTNOVÁ - ČEPIČKOVÁ, I. (ed). Škola, učitel a žák v multikulturním prostředí. Ústí nad Labem: PF UJEP, 2006.
Požadavky
Požadavky dle pokynů vyučujícího
Garant
Mgr. Zdeněk Svoboda, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Arnošt Smolík, Ph.D.Mgr. Zdeněk Svoboda, Ph.D.