Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Zážitková pedagogika (KPG / 6021)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 6021 - Zážitková pedagogika, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Historické souvislosti. Vývoj oboru.Výchova, percepce, kooperace, koheze a zátěž, tendence k vlastnímu přesahuLogoterapie a jedinec pod zátěží, zátěž, druhy zátěže, stres, eustres, distres, frustrace, deprivace,Frustrační tolerance a pohyb na ní, Logoterapie a změna osobnosti (Frankl),Autorita a situace vyžadující mobilizaci sil, situace existenciálního ohrožení a pozitivní dopad na jedince při zvládání, opouštění komfortní zónyRiziko a rizikové chování. Škála doprovázení a řízení jedince v terapiiZátěžové pojetí ovlivnění jedince, zážitkové ovlivnění jedinceProfilace směru Adventure Therapy, Outdoor EducationZahraniční organizace věnující se praxi tzv. dobrodružné terapieČeské organizace věnující se praxi dobrodružné terapiePřehled přístupů a výzkumů v oblasti zážitkové a zátěžové pg. a přehled používaných výzkumných metodPřehled psychických a fyzických poruch a handicapů, kde je vhodné využít programy zážitkové a zátěžové programyVhodnost využití různých programových komponentů pro konkrétní cílové skupinyZásady (psychologické, sociální, pedagogické, kondiční) při tvorb programů pro různé cílové skupinyPraktická tvorba programu pro zvolenou cílovou skupinu s možností konzultací s vyučujícímZhodnocení vytvořených programů, zápočty

Získané způsobilosti

Student dokáže na základě získaných znalostí v praxi realizovat zátěžové a zážitkové programy v oblasti školní a speciální pedagogiky

Literatura

GILLIS, H. L., RINGER, M. Adventure as Therapy. In: MILES, J. C., PRIEST, S. Adventure programming. Pennsylvania (USA): Venture Publishing, 1997. MILES, J., PRIEST, S. Adventure programming. Pennsylvania: Venture Publishing, 1999. ISBN 1892132095.GASS, M. et al. Adventure Therapy: Therapeutic Applications of Adventure Programming. Dubuque: Kendall/Hunt Publishing Company, 1993. ISBN 0-7872-0187-1.HÁTLOVÁ, B. Dobrodružná terapie - nově se rodící terapeutická metoda. Gymnasion, podzim 2004, č. 2, 2004. NEUMAN, J. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-218-1.GASS, M., PRIEST, S. Effective Leadership in Adventure Programming. Champaign: Human Kinetics, 1997. ISBN 073605250X.nullnullnullČAČKA,O. Psychologie duševního vývoje dětí a dospívajících s faktory optimalizace. Brno: Doplněk, 2000. ISBN 80-7239-060-0.GLASSER, W. Terapie realitou: jak najít skutečný vztah k realitě. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-493-1.KRAFT, R., SAKOFS, M. The Theory of Experiencial Education. Boulder: Association for Experiential Education, 1985. FERJENČÍK, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-367-6.Vágnerová, M. Vývojová psychologie I. , Karolinum, Praha 2005. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.BANDOROFF, S., SCHERER, D. G. Wilderness family therapy: An innovative treatment approach for problem youth. Journal of Child and Family Studies, September 1994, vol. 3, no. 2, p. 175-191. 1994. KRATOCHVÍL, S. ET AL. Základy psychoterapie. Praha: Portál, 2005.

Požadavky

Požadavky dle pokynů vyučujícího

Garant

PhDr. Arnošt Smolík, Ph.D.