Předmět Alternativní a reformní školství v ČR (KPG / 6025)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 6025 - Alternativní a reformní školství v ČR, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Reformní pedagogikaVznik alternativních škol jako reakce na herbartovskou pedagogikuTypy alternativních škol - Waldorfská, Montessori, Daltonská, FeinetovaExtrémně individualistické pedagogické teorie (černá pedagogika, antipedagogika)Reformní hnutí a alternativní školy v českých zemíchUplatnění alternativních koncepcí v současném českém školstvíPedagogické inovace a jejich realizace
Získané způsobilosti
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními alternativními a inovativními směry, které se v minulosti, ale i v současné době uplatňovaly ve školním vzdělávání u nás i ve světě. Studenti by měli být schopni tyto tendence nejen charakterizovat, ale jde o to, aby alternativní směry zhodnotili, uvědomili si jejich přínos i negativa a dokázali myšlenky alternativního školství uplatňovat ve své pedagogické praxi.
Literatura
JANÍK, T. Reformní pedagogika. Brno: MU, 2005. RÝDL, K. Reformní praxe v současných školských systémech. Praha, 1990. HRDLIČKOVÁ, A. Alternativní pedagogické koncepce. České Budějovice: PF, 1994. PRŮCHA, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-584-9.
Požadavky
Požadavky dle pokynů vyučujícího
Garant
doc. Ing. Helena Vomáčková, CSc.
Vyučující
doc. Ing. Helena Vomáčková, CSc.