Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Tvorba a použití didaktických testů (KPG / 6026)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 6026 - Tvorba a použití didaktických testů, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Vazby ve vzdělávacím procesu. Současný stav hodnocení studijních výsledků u nás a ve světě.2. Didaktické a psychologické testování, typy měření, druhy didaktických testů, speed a power testy. Kritéria posuzování didaktických testů.3. Vlastnosti didaktických testů, validita a reliabilita testu. Druhy validity a způsoby jejího zjišťování. Objektivita, praktičnost a testová doména testu.4. Tvorba didaktického testu. Plánování testu. Taxonomie kognitivních cílů a jejich aplikace při tvorbě testů.5. Určení počtu a druhu úloh v testu v závislosti na rozsahu a obsahu učiva. Konstrukce testu.6. Návrh testových úloh, specifikace typů testových úloh.7. Praktická tvorba různých druhů testových úloh.8. Způsoby jejich vyhodnocování.9. Ověřování a úprava testových úloh, optimalizace testu. Výpočet charakteristik testových úloh a charakteristik testů.10. Statistické zpracování experimentálních dat z pedagogického výzkumu. Citlivost a obtížnost testu. Způsoby analýzy nenormovaných odpovědí. Určení chyby měření.11. Standardizované didaktické testy, způsoby a metody standardizace. Výpočty reliability testu.12. Diagnostický rozbor výsledků testu, klasifikace výsledků testu.13. Základní metody standardizace didaktického testu. Převod hrubých skórů testu na klasifikační stupně. Typy rozdělení souborů výsledků testů.

Získané způsobilosti

Student definuje didaktické testy a vymezí jejich jednotlivé druhy; popíše nejvýznamnější vlastnosti didaktických testů; klasifikuje jednotlivé typy testových položek, uvede možnosti jejich využití a způsoby skórování; Student je kompetentní určit obtížnost a citlivost testových položek; definuje jednotlivé etapy přípravy, realizace a evaluace didaktického testování; popíše způsob standardizace didaktických testů.

Literatura

CHRÁSKA, M. Didaktické testy. Brno: Paido, 1999. KOMENDA, S. Tvorba a testování testu. Olomouc, PF UP. 1995. BYČKOVSKÝ, P. Základy měření výsledků výuky. Tvorba didaktického testu. Praha, ČVUT. 1982. nullHNILIČKOVÁ, J., JOSÍFKO, M., TUČEK, A. Didaktické testy a jejich zpracování. Praha: SPN, 1972. HODAŇOVÁ, J. Didaktické testy, jejich tvorba a interpretace testových výsledků. Olomouc: Univerzita Palackého, 2003. CHRÁSKA, M. Didaktické testy v práci učitele. Olomouc: KPÚ, 1989. CHRÁSKA, M. Didaktické testy ve školní praxi. Brno: Paido, 2002. nullVEČEŘOVÁ, Z. Jazykové didaktické testy a možnosti jejich statistického zpracování. Olomouc: Univerzita Palackého, 2001. KERLINGER, F.N. Základy výzkumu chování. Praha, Academia,, 1972. CHRÁSKA, M. Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc: PF UP, 1993.

Požadavky

Požadavky dle pokynů vyučujícího

Garant

doc. PhDr. Jiří Škoda, Ph.D.