Předmět Obecná didaktika (KPG / 6100)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 6100 - Obecná didaktika, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Předmět obecné didaktiky, soudobé vzdělávací teorie, obsah vzdělávání, kurikulární teorie, kurikulární dokumenty, výchovně vzdělávací cíle, organizační formy vyučování, vyučovací metody, didaktické prostředky, pedagogická komunikace, pedagogicko-psychologická diagnostika a její metody, hodnocení ve výuce, příčiny neprospěchu žáka, modernizační a inovativní trendy ve vyučování, profil učitele základní a střední školy.
Získané způsobilosti
Student dokáže teoreticky probraná témata prakticky realizovat v rámci výuky všeobecně vzdělávacích a odborných předmětů na základních a středních školách, a tím jednak získá základní pedagogické dovednosti nezbytné pro svoje profesní uplatnění a dále pochopí význam obecné didaktiky pro své další pedagogické studium.
Literatura
nullŠIKULOVÁ, R., MÜLLEROVÁ, L. Cvičebnice obecné didaktiky pro studenty učitelství. Ústí nad Labem: PF UJEP, 2001. ISBN 80-7044-365-0.KOLÁŘ, Z., RAUDENSKÁ, V., FRÜHAUFOVÁ, V. Didaktické znalosti a dovednosti učitele. Ústí nad Labem: PF UJEP, 2001. ISBN 80-7044-361-8.KOLÁŘ, Z., ŠIKULOVÁ, R. Hodnocení žáků. Praha: Grada, 2005. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál, 1997. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: ISV, 1999. ISBN 80-85866-33-1.PASCH, M., ET AL. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-127-3.ŠVEC, V., ET AL. Praktikum didaktických dovedností. Brno: MU, 1996. KALHOUS, Z., OBST, O., ET AL. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. VALIŠOVÁ, A., ET AL. Autorita ve výchově. Praha: UK Praha, 1999. KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7.KŘIVOHLAVÝ, J., MAREŠ, J. Komunikace ve škole. Brno: UM, 1995. ISBN 80-210-1070-3.MAŇÁK, J. Nárys didaktiky. Brno: MU, 2001. DITTRICH, P. Pedagogicko - psychologická diagnostika. Praha: H&H, 1992. PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 1998. CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1994. FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 1997. PAŘÍZEK, V. Učitel v nezvyklé školní situaci. Praha: SPN, 1990.
Požadavky
Požadavky dle pokynů vyučujícího
Garant
doc. PhDr. Jiří Škoda, Ph.D.