Předmět Didaktika environmentálních a technickýc (KPG / 6112)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 6112 - Didaktika environmentálních a technickýc, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Specifické typy vyučovacích hodin, struktura vyučovací hodiny, didaktické prostředky pro předměty s environmentálním a technickým zaměřením, využití počítačové techniky, modelování a vizualizací, základní metodické postupy při výuce výše uvedených typů předmětů, specifické organizační formy vyučování a moderní vyučovací metody, využití experimentů při výuce a jejich didaktické zpracování, spolupráce učitele s různými typy institucí, možnosti mimoškolních aktivit a inovativní trendy ve výuce předmětů environmentálního a technického zaměření, systémové a mezipředmětové vztahy, možnosti mezipředmětové integrace, které lze uplatnit v environmentálním vzdělávání, kurikulární aspekty výuky těchto předmětů - realizace vzdělávacího obsahu průřezového tématu Environmentální výchova, využití projektové výuky, specifika přípravy učitele na výuku předmětů environmentálního a technického zaměření.
Získané způsobilosti
Student samostatně zpracuje přípravy na vyučovací hodiny.
Literatura
DRAHOVZAL, J. Didaktika odborných předmětů. Brno: PAIDO, 1997. Friedmann, Z. Didaktika technické výchovy. Brno, 2001. Mošna, F. a kol. Didaktika základů techniky I, II, III. (1990-92). Praha, SPN, 1990. KVASNIČKOVÁ, D. Ekologická výchova a vzdělávání ve školství. Praha: Klub ekologické výchovy, 1996. GANGULY, P., ET AL. Ekologické vzdělávání a výchova pro učitele a mistry učňovské mládeže. Praha: MŽP, 1997. VAŇKOVÁ, H. Ekologické vzdělávání učitelů. Ostrava: Ostravská univerzita, 1995. KUNC, K. Environmentální vzdělání a výchova. Ostrava: VŠB-TU, 1996. KVASNIČKOVÁ, D. Metodická příručka k ekologickému vzdělávání na středních školách. Praha: Fragment, 1998. Pedagogické dokumenty pro základní školy a různé typy středních škol. HORKÁ, H. Teorie a metodika ekologické výchovy. Brno, Paido, 1996. KROPÁČ, J. CHRÁSKA, M. Výchova v obecně technických předmětech. Olomouc: UP, 2004. BLÍŽKOVSKÝ, B. Celistvé a otevřené pojetí výchovy. Brno: KONVOJ, 1994. BAJTOŠ, J. Didaktika technických predmetov. Žilina: Žilinská univerzita, 1999. HAJN, V. Ekologie člověka. Olomouc: UP, 1999. BEGON, M., HARPER, J., L., TOUNSEND, C., R. Ekologie: jedinci, populace a společenstva. Olomouc: UP, 1997. KMINIAK, M. Environmentálna výchova. Bratislava: UK, 1997. GRALLA, P. Jak pracuje životní prostředí. Praha: Unis, 1995. MACH, P. Kurikulum technické výchovy I a II. Plzeň: Pedagogické centrum, 1999. Keller, J. Sociologie a ekologie. Praha: SLON, 1997. VINCÍKOVÁ, S. Teória a metodika holistickej koncepcie environmentálnej výchovy. Banská Bystrica: UMB, 1998. HORKÁ, H. Výchova pro 21. století. Koncepce globální výchovy v podmínkách české školy. Brno: PAIDO, 2000.
Požadavky
Požadavky dle pokynů vyučujícího
Garant
doc. PhDr. Jiří Škoda, Ph.D.
Vyučující
PaedDr. Vladimír HegerPaedDr. Vladimír Heger