Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika environmentálních a technickýc (KPG / 6112)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 6112 - Didaktika environmentálních a technickýc, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Specifické typy vyučovacích hodin, struktura vyučovací hodiny, didaktické prostředky pro předměty s environmentálním a technickým zaměřením, využití počítačové techniky, modelování a vizualizací, základní metodické postupy při výuce výše uvedených typů předmětů, specifické organizační formy vyučování a moderní vyučovací metody, využití experimentů při výuce a jejich didaktické zpracování, spolupráce učitele s různými typy institucí, možnosti mimoškolních aktivit a inovativní trendy ve výuce předmětů environmentálního a technického zaměření, systémové a mezipředmětové vztahy, možnosti mezipředmětové integrace, které lze uplatnit v environmentálním vzdělávání, kurikulární aspekty výuky těchto předmětů - realizace vzdělávacího obsahu průřezového tématu Environmentální výchova, využití projektové výuky, specifika přípravy učitele na výuku předmětů environmentálního a technického zaměření.

Získané způsobilosti

Student samostatně zpracuje přípravy na vyučovací hodiny.

Literatura

DRAHOVZAL, J. Didaktika odborných předmětů. Brno: PAIDO, 1997. Friedmann, Z. Didaktika technické výchovy. Brno, 2001. Mošna, F. a kol. Didaktika základů techniky I, II, III. (1990-92). Praha, SPN, 1990. KVASNIČKOVÁ, D. Ekologická výchova a vzdělávání ve školství. Praha: Klub ekologické výchovy, 1996. GANGULY, P., ET AL. Ekologické vzdělávání a výchova pro učitele a mistry učňovské mládeže. Praha: MŽP, 1997. VAŇKOVÁ, H. Ekologické vzdělávání učitelů. Ostrava: Ostravská univerzita, 1995. KUNC, K. Environmentální vzdělání a výchova. Ostrava: VŠB-TU, 1996. KVASNIČKOVÁ, D. Metodická příručka k ekologickému vzdělávání na středních školách. Praha: Fragment, 1998. Pedagogické dokumenty pro základní školy a různé typy středních škol. HORKÁ, H. Teorie a metodika ekologické výchovy. Brno, Paido, 1996. KROPÁČ, J. CHRÁSKA, M. Výchova v obecně technických předmětech. Olomouc: UP, 2004. BLÍŽKOVSKÝ, B. Celistvé a otevřené pojetí výchovy. Brno: KONVOJ, 1994. BAJTOŠ, J. Didaktika technických predmetov. Žilina: Žilinská univerzita, 1999. HAJN, V. Ekologie člověka. Olomouc: UP, 1999. BEGON, M., HARPER, J., L., TOUNSEND, C., R. Ekologie: jedinci, populace a společenstva. Olomouc: UP, 1997. KMINIAK, M. Environmentálna výchova. Bratislava: UK, 1997. GRALLA, P. Jak pracuje životní prostředí. Praha: Unis, 1995. MACH, P. Kurikulum technické výchovy I a II. Plzeň: Pedagogické centrum, 1999. Keller, J. Sociologie a ekologie. Praha: SLON, 1997. VINCÍKOVÁ, S. Teória a metodika holistickej koncepcie environmentálnej výchovy. Banská Bystrica: UMB, 1998. HORKÁ, H. Výchova pro 21. století. Koncepce globální výchovy v podmínkách české školy. Brno: PAIDO, 2000.

Požadavky

Požadavky dle pokynů vyučujícího

Garant

doc. PhDr. Jiří Škoda, Ph.D.

Vyučující

PaedDr. Vladimír HegerPaedDr. Vladimír Heger