Předmět Základy třídního managementu (KPG / 6113)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 6113 - Základy třídního managementu, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Projektování, plánování, organizování, realizace a hodnocení (reflexe) výuky, vytváření optimálních podmínek pro zapojení žáků do třídních aktivit, volba vyučovacích strategií účinného vyučování a učení, řízení učební činnosti žáků, transmisivní a konstruktivistické modely řízení učební činnosti, role učitele, problematika dětských pojetí, diagnostika.
Získané způsobilosti
Student dokáže vytvořit přípravy na vyučovací hodiny uceleného tematického celku, reflektujících konstruktivistické přístupy k řízení učební činnosti žáků.
Literatura
DOULÍK, P. Geneze dětských pojetí vybraných fenoménů. Ústí nad Labem: UJEP, 2005. MÜLLEROVÁ, L. Řízení kurikula. Ústí nad Labem: UJEP, 2000. ISBN 0-7044-316-2.MÜLLEROVÁ, L. Řízení učební činnosti (jako aktivní konstrukce poznání žáků). Ústí nad Labem: UJEP, 2002. ŠKODA, J. Současné trendy v přírodovědném vzdělávání. Ústí nad Labem: UJEP, 2005. ISBN 80-7044-696-X.CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1994. MAREŠ, J., ET AL. Učitelovo pojetí výuky. Brno: MU, 1996. KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7.WALTEROVÁ, E. Kurikulum proměny a trendy v mezinárodní perspektivě. Brno: MU, 1994. ISBN 80-210-0846-6.PASCH, M., et al. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-127-3.KASÍKOVÁ, H., VALIŠOVÁ, A. Pedagogické otázky současnosti. Praha: ISV, 1994. NEZVALOVÁ, D. Pedagogika pro učitele. Část první - Kapitoly z obecné didaktiky. Olomouc: UP, 1997. ISBN 80-7067-490-3.HOLT, J. Proč děti neprospívají. Praha: Strom, 1994. ISBN 80-901662-4-5.Gold, A. Řízení současné školy. O práci učitelů na střední úrovni řízení. Žďár na Sázavou: Fakta, 2005. ISBN 80-902614-4-2.VYKOPALOVÁ, H. Sociální klima školní třídy a možnosti jeho ovlivňování. Olomouc: UP, 1992. ISBN 80-7067-161-0.POL, M., LAZAROVÁ, B. Spolupráce učitelů - podmínka rozvoje školy. Řízení spolupráce, konkrétní formy a nástroje. Praha: Strom, 1999. ISBN 80-86106-07-1.
Požadavky
Požadavky dle pokynů vyučujícího
Garant
doc. PhDr. Jiří Škoda, Ph.D.