Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Úvod do didaktiky (KPG / 6126)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPG / 6126 - Úvod do didaktiky, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Předmět obecné didaktiky; Soudobé vzdělávací teorie; Obsah vzdělávání; Výchovně vzdělávací cíle; Organizační formy vyučování; Vyučovací metody; Didaktické prostředky; Pedagogická komunikace; Pedagogicko-psychologická diagnostika; Hodnocení ve výuce; Příčiny neprospěchu žáka; Modernizační a inovativní trendy ve vyučování; Profil učitele základní a střední školy

Získané způsobilosti

Cílem předmětu je připravit studenty po stránce teoretické i praktické na řízení výchovně vzdělávacího procesu. Cílem seminářů by mělo být seznámení studentů se základní didaktickou literaturou a dále aby dokázali teoreticky probraná témata prakticky realizovat v rámci výuky všeobecně vzdělávacích a odborných předmětů na základních a středních školách, a tím jednak získali základní pedagogické dovednosti nezbytné pro svoje profesní uplatnění a dále pochopili význam obecné didaktiky pro své další pedagogické studium.

Literatura

nullŠIKULOVÁ, R., MÜLLEROVÁ, L. Cvičebnice obecné didaktiky pro studenty učitelství. Ústí nad Labem: PF UJEP, 2001. ISBN 80-7044-365-0.KOLÁŘ, Z., RAUDENSKÁ, V., FRÜHAUFOVÁ, V. Didaktické znalosti a dovednosti učitele. Ústí nad Labem: PF UJEP, 2001. ISBN 80-7044-361-8.KOLÁŘ, Z., ŠIKULOVÁ, R. Hodnocení žáků. Praha: Grada, 2005. Kasíková, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha, 1997. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: ISV, 1999. ISBN 80-85866-33-1.PASCH, M., ET AL. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-127-3.ŠVEC, V., ET AL. Praktikum didaktických dovedností. Brno: MU, 1996. KALHOUS, Z., OBST, O., ET AL. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. VALIŠOVÁ, A., ET AL. Autorita ve výchově. Praha: UK Praha, 1999. KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7.KŘIVOHLAVÝ, J., MAREŠ, J. Komunikace ve škole. Brno: UM, 1995. ISBN 80-210-1070-3.MAŇÁK, J. Nárys didaktiky. Brno: MU, 2001. DITTRICH, P. Pedagogicko - psychologická diagnostika. Jinočany : H + H, 1993. ISBN 80-85467-06-2.PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 1998. CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1994. FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 1997. PAŘÍZEK, V. Učitel v nezvyklé školní situaci. Praha: SPN, 1990.

Požadavky

Požadavky dle pokynů vyučujícího

Garant

doc. PhDr. Jiří Škoda, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Jiří Škoda, Ph.D.doc. PhDr. Jiří Škoda, Ph.D.