Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Předškolní aspekty el. čtení, psaní-MŠk (KPR / 0093)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPR / 0093 - Předškolní aspekty el. čtení, psaní-MŠk, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Diagnostika předškolního dítěte. Připravenost dítěte k výuce čtení a psaní.Požadavky na úspěšný nácvik dovednosti čtení a psaní.Psychologické a pedagogické aspekty nácviku čtení a psaní.Pregramotnostní příprava v MŠRozvíjení smyslového vnímáníRozvíjení řeči. Dechová a artikulační cvičení.Rozvíjení prostorové orientace.Rozvíjení slovní zásoby.Přehled současných metod nácviku dovednosti čtení a psaní.Příprava na psaní.Materiální a technické zázemí.Nácvik správného držení psacího náčiní.Technika nácviku. (Procvičování celé paže, cvičení dlaní, prstů)Základní tvary písmen.Metodika psaní a kreslení levou rukou.Metoda Dobrého startu.Praktické ukázky aktivit.

Získané způsobilosti

Studenti se dokáží orientovat v dané problematice. Zvládnou získané poznatky aplikovat do praxe. Umějí zvolit vhodné postupy a umějí vybrat vhodné aktivizační cvičení pro rozvíjení oblastí potřebných v přípravě na nácvik dovednosti čtení a psaní.

Literatura

LOSSE, ANTJE. ,C. Grafomotorika pro děti předškolního věku. Praha: Portál, 2001. MRÁZOVÁ, E. Kapitoly z didaktiky prvopočátečního čtení a psaní. Ústí n/L: UJEP, 2000. MERTIN, V.; GILLERNOVÁ,I. Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha: Portál, 2003. http://www.rvp.czDOLEŽELOVÁ, J. Současné pohledy na výuku elementárního čtení a psaní. Hradec Králové: GAUDEAMUS, 2001. ANDERSONOVÁ, J.; FISCHFUNDOVÁ, S.; LIBASCHEROVÁ, M. Dobrý start do školy. Praha: Portál, 1993. LOOSEOVÁ, A., PIEKERTOVÁ, N., DIENEROVÁ, G. Grafomotorika pro děti předškolního věku. Praha: Portál, 2001. WAGNEROVÁ, J. Jak naučit číst podle genetické metody. Plzeň: PF, 1996. BUDÍKOVÁ, J.; KRUŠINOVÁ, P.; KUNCOVÁ, P. Je vaše dítě připraveno do první třídy?. Brno: Computer Press, 2004. SANTLEROVÁ, K. Metody ve výuce čtení a psaní. Brno: Paido, 1995. BEDNÁŘOVÁ, J. Mezi námi předškoláky - Všestranná příprava dítěte do školy. Computer Press, a.s., 2011. VODIČKA, I. Nechte leváky drápat. Praha: Portál, 2008. On-line katalogy knihoven. DOLEŽALOVÁ, J. Prvopočáteční psaní. Hradec Králové: Gaudeamus, 1998. ŠINDELÁŘOVÁ, B. Předcházíme poruchám učení. Praha: Portál, 1998. JIRÁNEK, F. a kol. Psychologické otázky prvopočátečního čtení a psaní. Praha: SPN. BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Rozvoj grafomotoriky. Brno: Computer Press, a.s., 2006. DOLEŽALOVÁ, J. Rozvoj grafomotoriky v projektech. Praha: Portál, 2010.

Požadavky

Portfolio. Metodická řada pro rozvíjení zrakového a sluchového vnímání. Rozvoj slovní zásoby. Grafomotorická cvičení.

Garant

doc. PhDr. Renata Šikulová, Ph.D.

Vyučující

PaedDr. Eva MrázováPaedDr. Eva Mrázová