Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Hodnocení ve škole (KPR / 0113)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPR / 0113 - Hodnocení ve škole, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod do problematiky, školní hodnocení, vztah kategorie hodnocení k cíli výuky, pojetí hodnocení v různých koncepcích vzdělávání.2. Funkce hodnocení ve vyučování, různé druhy hodnocení a formy hodnocení ve vztahu k různým koncepcím vyučování, jejich možnosti a omezení.3. Klasifikace a slovní hodnocení - nejčastější formy hodnocení v podmínkách naší školy, obsahová analýza výkonu.4. Hodnocení portfolia - jedem z moderních prostředků autentického hodnocení.5. Subjektivní a objektivní hodnocení (validita hodnocení, reliabilita hodnocení, psychologicky podmíněná zkreslení při hodnocení). Pozitivní a negativní hodnocení (kategorie "úspěšný" a "neúspěšný" žák).6. Hodnocení jako cíl výuky - naučit žáky hodnotit (hodnotící aktivity žáků ve vyučování, vytváření podmínek k autonomnímu hodnocení, žákova práce s chybou).7. Vliv školního hodnocení na psychiku dítě (psychická odolnost a hodnocení, sebeúcta a hodnocení, hodnocení jako "nálepkování").8. Sebereflexe učitele prostřednictvím školního hodnocení.

Získané způsobilosti

" Student(ka) vysvětlí význam hodnocení ve vyučování, popíše pojetí hodnocení v různých koncepcích vzdělávání, dokáže rozlišovat různé druhy hodnocení a formy hodnocení, zvažovat jejich možnosti i omezení, dokáže je podle potřeby záměrně používat, umí posoudit jejich důsledky pro učení, motivaci i prožívání žáků, tj. psychologický kontext školního hodnocení), charakterizuje alternativní přístupy k hodnocení (př. autentické hodnocení, dohody o učení, portfoliové hodnocení, mastery learning).

Literatura

CANFIELD, J., WELLS, H. C. Hry pro zlepšení motivace a sebepojetí. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-028-6.Čáp, J. Psychologie výchovy a vyučování. Praha: UK, 1993. ČERVENKA, S. A KOL. Slovní hodnocení. Kroměříž: IUVENTA, 1994. CANGELOSI, J., S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1994. ISBN 80-7178-014-6.AMONAŠVILI, Š. A. Výchovná a vzdělávací funkce hodnocení ve vyučování. Praha: Oborové informační středisko PedF UK, 1987. ČÍHALOVÁ, E., MAYER, I. Klasifikace a slovní hodnocení. Praha: Agentura STROM, 1997. ISBN 80-901954-6-6.DITTRICH, P. Pedagogicko - psychologická diagnostika. Jinočany : H + H, 1993. ISBN 80-85467-06-2.Fisher, R. Učíme děti myslet a učit se, Praha, Portál. 1997.

Garant

doc. PhDr. Renata Šikulová, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Renata Šikulová, Ph.D.