Předmět Předškolní aspekty el. čtení, psaní-MŠ (KPR / 0258)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPR / 0258 - Předškolní aspekty el. čtení, psaní-MŠ, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Diagnostika předškolního dítěte. Připravenost dítěte k výuce čtení a psaní.Požadavky na úspěšný nácvik dovednosti čtení a psaní.Psychologické a pedagogické aspekty nácviku čtení a psaní.Pregramotnostní příprava v MŠRozvíjení smyslového vnímáníRozvíjení řeči. Dechová a artikulační cvičení.Rozvíjení prostorové orientace.Rozvíjení slovní zásoby.Přehled současných metod nácviku dovednosti čtení a psaní.Příprava na psaní.Materiální a technické zázemí.Nácvik správného držení psacího náčiní.Technika nácviku. (Procvičování celé paže, cvičení dlaní, prstů.)Základní tvary písmen.Metodika psaní a kreslení levou rukou.Metoda Dobrého startu.Praktické ukázky aktivit.
Získané způsobilosti
Studenti se dokáží orientovat v dané problematice. Zvládnou získané poznatky aplikovat do praxe. Umějí zvolit vhodné postupy a umějí vybrat vhodné aktivizační cvičení pro rozvíjení oblastí potřebných v přípravě na nácvik dovednosti čtení a psaní.
Literatura
LOSSE, ANTJE. ,C. Grafomotorika pro děti předškolního věku. Praha: Portál, 2001. MRÁZOVÁ, E. Kapitoly z didaktiky prvopočátečního čtení a psaní. Ústí n/L: UJEP, 2000. SANTLEROVÁ, K. Metody ve výuce čtení a psaní. Brno: Paido, 1995. MERTIN, V.; GILLERNOVÁ, I. Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha: Portál, 2003. http://www.rvp.czDOLEŽELOVÁ, J. Současné pohledy na výuku elementárního čtení a psaní. Hradec Králové: GAUDEAMUS, 2001. SYNEK, F. Čí jsou písmena. Praha: ArchArt, 1996. HEMZÁČKOVÁ, K.; PEŠTOVÁ, J. Hůlková písanka. Praha: PARTA, 2001. Tymichová, H. Nauč mě číst a psát. Praha: SPN, 1992. ISBN 80-04-26186-8.HORNÍK, L.; VEBROVÁ, A. Písmenkové pohádky. Praha: Pansofia, 1993. WEAVEROVÁ, M. 300 her a cvičení pro úspěšný vstup do školy. Praha: Portál, 2001. WOOLFSON, R. Bystré dítě předškolák. Praha: OTTOVO nakladatelství, 2004. ANDERSONOVÁ, J.; FISCHFUNDOVÁ, S.; LIBASCHEROVÁ, M. Dobrý start do školy. Praha: Portál, 1993. WAGNEROVÁ, J. Jak naučit číst podle genetické metody. Plzeň: PF, 1996. BUDÍKOVÁ, J.; KRUŠINOVÁ, P.; KUNCOVÁ, P. Je vaše dítě připraveno do první třídy?. Brno: Computer Press, 2004. On-line katalogy knihoven. DOLEŽALOVÁ, J. Prvopočáteční psaní. Hradec Králové: Gaudeamus, 1998. SINDELAROVÁ, B. Předcházíme poruchám učení. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-85282-70-4.FRÜHAUFOVÁ, V.; MIŇHOVÁ,J.; MRÁZOVÁ, E. Vybrané pedagogické a psychologické problémy výuky elementárního čtení a psaní. Ústí n. L.: UJEP, 1991.
Požadavky
Portfolio. Metodická řada pro rozvíjení zrakového a sluchového vnímání. Rozvoj slovní zásoby. Grafomotorická cvičení.
Garant
doc. PhDr. Renata Šikulová, Ph.D.
Vyučující
PaedDr. Eva Mrázová