Předmět Praktické činnosti II (KPR / 4209)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPR / 4209 - Praktické činnosti II, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Úvodní seminář. Seznámení s cíli, obsahem a požadavky předmětu.2. Psychomotorické učení. Základní charakteristiky psychomotorických dovedností. Pedagogické vedení žáka při učení psychomotorickým dovednostem. Problematika nácviku nových činností.3. Cíle, metody, formy a zásady pracovního vyučování. Projektové vyučování v praktických činnostech.4. Práce s papírem. Kašírování.5. Práce s papírem. Decoupage.6. Textilní materiály. Rozdělení a zpracování textilních vláken. Tkané a netkané textilie. Druhy a použití textilií.7. Pracovní techniky při práci s textilem. Práce s plošnou a délkovou textilií. Tkaný výrobek z textilu.8. Pracovní techniky při práci s textilem. Práce s plošnou a délkovou textilií. Velikonoční dekorace z netkané textilie.9. Lidová řemesla. Zvykoslovné předměty a jejich výroba. Velikonoční kraslice.10. Lidová řemesla. Zvykoslovné předměty a jejich výroba. Píšťalka a pomlázka.11. Modelovací hmoty. Druhy a výroba modelovacích hmot. Licí hmoty. Těsta.12. Pracovní techniky pro práci s modelovacími a licími hmotami.13. Ostatní materiály. Sklo, kůže, korek, pryž apod.
Získané způsobilosti
Oborové dovednosti- student je schopen při vlastní praktické činnosti aplikovat získané znalosti z techniky, zná základní technické materiály a ovládá technologie práce s nimi;- student zná zákonitosti učení psychomotorickým dovednostem;- student dodržuje zásady bezpečnosti a hygieny práce;- student prokazuje tvořivost a nápaditost při výběru vhodných pracovních námětů s přihlédnutím k věkovým zvláštnostem a schopnostem dětí.Oborové znalosti- student rozeznává základní druhy technických materiálů a má přehled o jejich využití v MŠ;- student má přehled o technologiích a technikách zpracování technických materiálů;- student zná principy výroby běžných předmětů z širšího školního prostředí.
Literatura
ČÁP, J. Senzomotorické učení a senzomotorické dovednosti. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-X.JANOVEC, Jan. Technické materiály v primárním a preprimárním vzdělávání. Ústí nad Labem, 2013. ISBN 978-80-7414-596-4.KOŽUCHOVÁ, M. Elementárna technická výchova detí preškolského a mladšieho školského veku. Předškolní a primární pedagogika. Praha: Portá, 2001. ISBN 80-7178-585-7.HONZÍKOVÁ, J. Materiály pro pracovní činnosti na 1. stupni ZŠ. Plzeň, 2006. ISBN 80-7043-453-8.Stančík,L.,Dlask,J. Technické práce, PF Ústí nad Labem. 1989. Barffová, U.; Burkhardtová, I. Velká kniha pro malé mistry I a II. Praha: IKAR, 1996.
Požadavky
Vypracování seminárních prací. Test základních znalostí předmětu (přednášky, samostudium, četba odborné literatury). Studium studijních opor v e-learning systému Moodle a doporučené literatury. 80% aktivní účast na výuce.
Garant
doc. PhDr. Renata Šikulová, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Jan Janovec, Ph.D.