Předmět Seminář k bakalářské práci I (KPR / 4217)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPR / 4217 - Seminář k bakalářské práci I, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Úvod do předmětu, obsah a studijní literatura, požadavky k zápočtu.2. Vymezení základního postupu při zpracování koncepce BP ? volba tématu, název práce, zásady pro vypracování teoretické části BP.3. Formální náležitosti práce, struktura práce.4. Prezentace koncepce BP studentů ? dílčí části práce.5. Prezentace koncepce BP studentů ? dílčí části práce.6. Empirická bakalářská práce ? formulace cíle práce, výzkumného problému, hypotézy výzkumu. Akční výzkum.7. Klasifikace metod pedagogického výzkumu. Charakteristika jednotlivých empirických metod.8. Klasifikace metod pedagogického výzkumu. Charakteristika jednotlivých empirických metod.9. Metodicko-didaktická bakalářská práce ? koncepce a struktura BP tohoto typu.10. Příklady a ukázky didakticky zaměřených BP.11. Prezentace koncepce BP studentů.12. Prezentace koncepce BP studentů.13. Hodnocení semináře, udělení zápočtů.
Získané způsobilosti
Student(ka) ovládá základy pedagogického výzkumu, charakterizuje jednotlivé etapy vedení pedagogického výzkumu (zejména akčního výzkumu), rozlišuje druhy výzkumných problémů, formuluje výzkumný problém a hypotézu. Specifikuje využívání jednotlivých výzkumných metod. Vzhledem k cíli výzkumu vybírá metody a připravuje výzkumné nástroje potřebné ke sběru dat. Ovládá základní kroky při vyhodnocování získaných údajů. Připravuje si materiály pro zpracování bakalářské práce.
Literatura
ŠKODA, J. Jak psát kvalifikační práci. [online] Dostupné: http://jiriskoda.webnode.cz/jak-psat-kvalifikacni-praci/. ŠVEC, Š. et al. Metodologie věd o výchově. Brno: Paido, 2009. ISBN 978-80-7315-192-8.CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.ČMEJRKOVÁ, S., DANEŠ, F., SVĚTLÁ, D. Jak napsat odborný text. Praha: LEDA, 1999. SYNEK, M., SEDLÁČKOVÁ, H., SVĚTLÁ, D. Jak psát diplomové a jiné písemné práce. Praha: VŠE, 2002. HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice. Brno: PAIDO, 1996. Pelikán, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-569-8.STRAUSS, A., CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice: Albert, 1999.
Požadavky
1. Prezentace dílčích částí bakalářské práce (výběr tématu, postup při získávání informací, koncepce BP, formulování cíle a výzkumného problému, výběr výzkumného vzorku, volba metody apod.) ? 2 vystoupení v průběhu semestru.2. 80% účast na semináři.
Garant
doc. PhDr. Renata Šikulová, Ph.D.
Vyučující
doc. PhDr. Renata Šikulová, Ph.D.