Předmět Rozvoj matematického myšlení III (KPR / 4224)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPR / 4224 - Rozvoj matematického myšlení III, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Geneze rozvoje matematických schopností dítěte, od konkrétních zkušeností k abstrakci. Mateřský jazyk a rozvoj matematických schopností.2. Rozvoj matematického myšlení v RVP PV.3. Tvorba školního a třídního vzdělávacího programu.4. Příprava na vstup do školy, matematické znalosti a dovednosti dítěte při vstupu do školy.5. Propedeutika numerace. Činnosti a učební úlohy podporující koncentraci pozornosti a krátkodobou paměť.6. Konvergentní a divergentní myšlení.7. Motivace a hodnocení.8. Rozvoj matematického myšlení v přípravných třídách.9. Rozvoj matematického myšlení v zahraniční předškolní výchově.10. Rozvoj matematických schopností a péče o děti ze socio-kulturně znevýhodněného prostředí.11. Rozvoj matematických schopností a péče o děti se specifickými poruchami učení a chování a o děti se zdravotním znevýhodněním.12. Péče o děti s akcelerovaným vývojem v rozumové oblasti, specifické projevy, specifická edukační nabídka. Děti s dvojí výjimečností.13. Didaktické zásady a rozvoj matematického myšlení.14. Hodnocení výuky a uložených úkolů.
Získané způsobilosti
Student umí charakterizovat Rámcový program pro předškolní vzdělávání v oblasti matematického myšlení. Připravit děti na vstup do školy pro vzdělávací oblast Matematika a její aplikace, včetně dětí cizinců, etnických minorit a dětí ze socio-kulturně znevýhodněného prostředí. Charakterizovat specifické problémy při rozvíjení matematických schopností dětí s handicapem nebo dětí s akcelerovaným intelektovým vývojem. Vytvářet matematické pojmy jako součást matematické gramotnosti a zná teorii jejich tvorby. Charakterizovat Standardy vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace na 1. stupni základní školy jako cíl předškolní přípravy.
Literatura
http://www.rvp.czRámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Divíšek J. a kol. Didaktika matematiky pro učitelství 1. stupně ZŠ. Praha, 1989. HEJNÝ, M., KUŘINA, F. Dítě, škola a matematika, Portál, Praha, 2001. Opava Z. Matematika kolem nás, Albatros Praha. 1989. Hříbková, L. Mimořádně nadané děti ve škole a v rodině. Ústí nad Labem, 2010. Kovaříková M. a kol. Pedagogicko-psychologická problematika romských žáků ve vztahu k jejich školní úspěšnosti, Pedagogická fakulta UJEP Ústí nad Labem. 1998. Portešová, Š. Rozumově nadané děti s dyslexií. Praha: Portál, 2011.
Požadavky
Aktivní účast na semináři. Písemná seminární práce v rozsahu 6 stran tematicky zaměřená na didaktiku rozvoje matematického myšlení, na práci s dětmi s handicapem nebo na práci s dětmi s akcelerovaným vývojem v rozumové oblasti.
Garant
Mgr. Dagmar Malinová
Vyučující
Mgr. Dagmar Malinová