Předmět Grafomotorický rozvoj dětí (KPR / 4236)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPR / 4236 - Grafomotorický rozvoj dětí, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Úvod do studia. Seznámení s předmětem, požadavky na zápočet.2. Vymezení pojmu grafomotorika. Grafomotorický vývoj u dítěte.3. Rozvoj souvisejících schopností a dovedností potřebných pro nácvik psaní (zrakové a sluchové vnímání, orientace v prostoru, celková motorická obratnost).4. Psychologické a pedagogické aspekty nácviku psaní.5. Diagnostika grafomotorikcého vývoje6. Materiální a technické zázemí.7. Obtíže při nácviku grafomotorických dovedností.8. Nácvik správného držení psacího náčiní.9. Edukace dítěte s potížemi v oblasti grafomotoriky10. Metodické postupy u dítěte s tělesným postižením.11. Metodické postupy u dítěte ze znevýhodněného prostředí .12. Metodické postupy u dítěte s mentálním postižením .13. Rozbor nabízených pracovních listů pro rozvoj grafomotoriky na současném trhu.14. Hodnocení výuky. Zápočet.
Získané způsobilosti
Student umí definovat co je grafomotorika. Zná její vývoj. Ovládá psychologické a pedagogické požadavky potřebné pro grafomotorický rozvoj dítěte. Umí popsat a zhodnotit grafomotorický výkon jedince a dokáže zvolit vhodnou metodickou pomoc, eventuálně sám dokáže provádět cílenou reedukaci u dětí, u kterých se objevují potíže v rozvíjení grafomotorických dovedností.
Literatura
VODIČKA, I. Nechte leváky drápat. Praha: Portál, 2008. BEDNÁŘOVÁ, J. Rozvoj grafomotoriky. Brno: COMPUTER PRESS, 2006. LIPNICKÁ, M. Rozvoj grafomotoriky a podpora psaní. Praha: Portál, 2007. DOLEŽALOVÁ, J. Rozvoj grafomotoriky v projektech. Praha: Portál, 2010. BEDNÁŘOVÁ, J. Co si tužky povídaly. Brno: Computer Press, 2005. LOOSEOVÁ, A. PIEKERTOVÁ, N., DIENEROVÁ, G. Grafomotorika pro děti předškolního věku. Praha: Portál, 2001. SVOBODOVÁ, J. Metodika rozvoje grafomotoriky a počátečního psaní. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 1998. BEDNÁŘOVÁ, J. Mezi námi předškoláky - Všestranná příprava dítěte do školy. Computer Press, a.s., 2011.
Požadavky
Aktivní účast na semináři 80%. Zpracování seminární práce. Úspěšné zvládnutí zápočtového testu (70% úspěšnost).
Garant
doc. PhDr. Renata Šikulová, Ph.D.
Vyučující
PaedDr. Eva Mrázová