Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Etická výchova (KPR / 4327)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPR / 4327 - Etická výchova, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1) Úvodní hodina - seznámení s požadavky k zápočtu, doporučená literatura.2) Úvod do etické problematiky jako pokus o praktickou filosofii.3) Etika jako samostatná filosofická disciplína.4) Trojí model svobody a etická výchova.5) Rozhodování a odpovědnost jako součást etické výchovy.6) Štěstí a blaženost v etické výchově.7) Idea dobra a etický realismus.8) Mravní smys a etická výchova.9) Mezigenerační vztahy (ageismus) a etická výchova.10) Poslední věci člověka (smrt) a etická výchova.11) Smysl lidské existence jako etický problém.12) Utrpení a nemoc v etické výchově.13) Etika, člověk a instituce. Etická výchova jako předmět výuky v českých školách.14) Zápočtový test.

Získané způsobilosti

Student prokáže schopnost etické a morální imaginace, empatického myšlení, tolerance a respektu k postojům a názorům druhých lidí. Rozumí etickým souvislostem života člověka a charakterizuje základní pojmy spojené s etikou a etickými teoriemi. Definuje etické teorie a jejich závěry dokáže prakticky promýšlet. Student je schopen aplikovat získané poznatky do oblasti školství a vzdělávání v souvislosti s výchovně-vzdělávacím procesem žáků. Tvůrčím způsobem je schopen přistupovat ke koncepci vyučovacího předmětu etická výchova, dokáže vhodně volit metody i formy vyučování etické výchovy s přihlédnutím k věku, schopnostem i sociálně-morálnímu zázemí rodiny žáků. Dále student prokáže schopnost systematicky měřit a objektivně hodnotit výsledky výuky žáků, navrhnout, zrealizovat a vyhodnotit diagnostický proces edukačního vlivu etické výchovy, přijmout adekvátní závěry a spolupracovat se školskými poradenskými zařízeními.

Literatura

OLIVAR, R. R. Etická výchova. Bratislava: Orbis picls, 1992. LENCZ, L. Etická výchova. Praha: Luxpress, 2005. M.Thompson. Přehled etiky. Praha, 2004. Kohák, E. Člověk, dobro a zlo. Praha:Ježek, 1999. Semrádová, I. Etika - přehled etických teorií. Hradec Králové, 2005. SOKOL, J. Etika a život. Praha: Vyšehrad, 2010. ŠMAJS, J. Filosofie - obrat k Zemi. Praha: Academia, 2008. Machovec, M. Filozofie tváří v tvář zániku, Praha. 2001. HAŠKOVCOVÁ,H. Thanatologie -nauka o umírání a smrti. Praha: Galén, 2000. 2000. ISBN 80-7262-034-7.Příkaský, J.V. Učebnice základů etiky. Kostelní Vydří, 2000.

Požadavky

Docházka, referát, test.

Garant

PhDr. Jiří Šlégl, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Jiří Šlégl, Ph.D.