Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika primární školy (KPR / 4613)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPR / 4613 - Didaktika primární školy, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Obsah:1. Úvod - seznámení s programem výuky, s doporučenou literaturou a s požadavky k ukončení předmětu.2. Cíle vzdělávání v primární škole v pedagogických dokumentech, inovační tendence, práce učitele s cíli a očekávanými výstupy.3. Realizace obsahu vzdělávání ve školní praxi, tvorba kurikula (učební plány, učební osnovy, učebnice, učivo a učební úlohy), Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Inovativní vzdělávací programy: VP Začít spolu, VP Zdravá škola apod.4. Integrace obsahu učiva v primární škole.5. Činnostní a zkušenostní orientace vyučování.6. Osvojování pojmových systémů ve vyučování a jejich používání.7. Specifika vyučovacích metod v primární škole.8. Specifika vyučovacích metod v primární škole.9. Současné přístupy k hodnocení žáka primární školy.10. Osobnost učitele ve výuce a příprava na výuku.11. Školní prospěch, příčiny neprospěchu, práce s neúspěšným žákem v primární škole.12. Organizační formy výuky - jejich specifika na 1. st. ZŠ.13. Projektové vyučování a jeho možnosti.14. Hodnocení výuky a seminárních prací.

Získané způsobilosti

Výstupy z učení:Student(ka) se orientuje v základních kurikulárních dokumentech, připravuje a realizuje výuku jako systém vzájemně závislých kategorií (cíl, obsah, metody, prostředky, formy, podmínky), ovládá dostatečnou škálu motivačních, expozičních, fixačních a evaluačních postupů, vytváří možnosti pro aplikaci naučeného v praktických situacích. Formuluje na vyučovací hodinu konkrétní očekávané výstupy, stanovuje kritéria pro hodnocení, projektuje vyučovací hodinu s důrazem na aktivní činnost žáků

Literatura

NELEŠOVSKÁ, A., SPÁČILOVÁ, H. Didaktika primární školy. Olomouc: UP PedF, 2005. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007. GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E., NOVOTNÝ, P. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc: nakladatelství HANEX, 2000. GRECMANOVÁ,H., URBANOVSKÁ,E. Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP. Olomouc: Hanex, 2007. ISBN 80-85783-73-8.Petty, G. Moderní vyučování. Praha: Portál. 1996. Pasch, M. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha, 1998. VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. a kol. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2006. FISCHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 1997. MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003.

Požadavky

1. Zpracování seminární práce. 2. Zkouška z předmětu (okruhy ke zkoušce korespondují z obsahem předmětu).

Garant

doc. PhDr. Renata Šikulová, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Renata Šikulová, Ph.D.