Předmět Didaktika integr. přírod. základu III (KPR / 4636)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPR / 4636 - Didaktika integr. přírod. základu III, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Trendy v přírodovědném vzdělávání2. Rozvíjení přírodovědné gramotnosti žáků.3. Badatelsky orientované přírodovědné vyučování4. Jak chápat badatelsky orientované vyučování (BOV)? Bádání jako efektivní způsob vyučování.5. Aplikace konstruktivistického pojetí přírodovědného vzdělávání, prostřednictvím badatelských výukových metod a strategií.6. Role učitele v badatelsky orientovaném vyučování.7. Plánování a realizace badatelsky orientované výuky.8. Příklady praktické realizace badatelsky orientované výuky.9. Na pomoc BOV - organizace zaměřené no podporu vědy. Jsou to např. muzea, vědecká centra (science center) a vědecká associations for the promotion of sciences, sdružení pro podporu vědy.10. Projektové vyučování v současné škole, projektová metoda a projekt11. Role učitele v projektovém vyučování12. Rozvoj klíčových kompetencí v projektovém vyučování13. Plánování a realizace projektu14. Prezentace průběhu studia předmětu - prezentace portfolia studenta.
Získané způsobilosti
Student/ka zná a aplikuje uvedené vyučovací metody a odpovídající organizační formy vzhledem k cílům výuky, dokáže je promítnout do praktické činnosti (při plánování učiva, přípravách na vyučovací hodiny, v projektech ap.); využívá adekvátně různé didaktické prostředky pro výuku přírodovědy. Aplikuje konstruktivismus v přírodovědném vzdělávání, prostřednictvím badatelských výukových metod a strategií. Vysvětlí rozdíl mezi projektovým a tematickým integrovaným vyučováním. Posoudí přednosti a případná úskalí projektů. Připraví a realizuje projekt .
Literatura
Brtnová Čepičková, I. Didaktika přírodovědného základu. ŠKODA, J., DOULÍK, P. Psychodidaktika. Metody efektivního a smysluplného učení a vyučování. Praha Grada, 2011. KRATOCHVÍLOVÁ, J. Teorie a praxe projektové výuky. PF MU Brno, 2006. ISBN 80-210-4142-0.
Požadavky
Požadována je 80% účast studenta na semináři a aktivní práce v semináři. Úspěšná obhajoba seminární práce. Zápočet. Souborná zkouška
Garant
doc. PaedDr. Ivana Brtnová-Čepičková, Ph.D.
Vyučující
doc. PaedDr. Ivana Brtnová-Čepičková, Ph.D.