Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Sociokulturní kompetence I (KPR / 4656)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPR / 4656 - Sociokulturní kompetence I, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Interkulturní komunikace jako prostředek k dorozumívání.2. Interkulturní komunikace jako nový fenomén.3.Interkulturní komunikace jako vědecká disciplína.4. Historické zdroje poznatků o interkulturní komunikaci.5. Migrační politika a integrace cizinců do českého prostředí.6. Sociokulturní aspekt ve vzdělávání cizinců v českých školách. Sociokulturní kompetence a sociokulturní minimum.7. Sociokulturní prostředí a sociokulturní kompetence. Sociokulturní kompetence podle SERR.8. Sociokulturní prostředí a sociokulturní kompetence. Rusko. Ukrajina.9. Sociokulturní prostředí a sociokulturní kompetence. Arménie. Arabské země.10. Sociokulturní prostředí a sociokulturní kompetence. Japonsko. Korea.11. Sociokulturní prostředí a sociokulturní kompetence. Vietnam.12. Sociokulturní prostředí a sociokulturní kompetence. Belgie. Řecko.13. Sociokulturní prostředí a sociokulturní kompetence. Itálie. Anglie.14. Prezentace států a prezentace měst.

Získané způsobilosti

V oblasti znalostí umí student popsat a vysvětit základní rozdíly a odlišnosti mezi domácí (českou) kulturou a cizími kulturami (včetně jejich tradic a zvyků) těch zemí, z kterých nejčastěji žáci-cizinci do prostředí české primární školy přicházejí. Umí vysvětlit a popsat proces interkulturní komunikace, vysvětlit principy migrační politiky, problematiku migrace na českém území, zdůvodnit a analyzovat současné interkulturní rozdíly v české společnosti a českém vzdělávacím systému. Zároveň dokáže zhodnotit význam sociokulturní kompetence pro integraci a vzdělávání cizinců v českém prostředí.V oblasti dovedností umí posluchač své získané sociokulturní znalosti aplikovat do učitelské praxe, umí posoudit a analyzovat typické znaky rozdílných sociokulturních prostředí u různých národů a kultur, předvídat projevy chování jejich příslušníků, volit vhodné prostředky k úspěšné interkulturní komunikaci v české společnosti a školním prostředí, jež je determinována specifičnostmi jazyků, kultur, mentalit a hodnotových systémů komunikujících partnerů.

Literatura

Breton, R. Atlas jazyků světa: soužití v křehké rovnováze. Praha: Albatros, 2007. Jazyk - človek - kultúra. DEVITO, J. A. Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2018-0.ŠINDELÁŘOVÁ, J. Čeština jako cizí jazyk v evropském kontextu. Ústí nad Labem: AUP UJEP, 2008. Škodová, S. Kapitoly z lingvodidaktiky češtiny jako cizího jazyka. Zimová, L, - Balko, I. O jazycích, zemích a kultuře našich spolužáků. Sociokulturní kompetence pro pracovníky škol a školských zařízení.

Požadavky

Schopnost aplikovat poznatky z jazykových, pedagogických a psychologických disciplín do vyučovací praxe.Požadavky k zápočtu: aktivní účast na seminářích, vypracování power-pointové prezentace (o sociokulturních odlišnostech v jiné zemi) a její předvedení na společné konzultaci, příprava portfolia ke SZZ. Písemné zpracování vybraných úkolů uvedených ve studijní opoře, která je dostupná na http://sociocultur.ujep.cz/elearning/.

Garant

doc. PaedDr. Jaromíra Šindelářová, CSc.

Vyučující

doc. PaedDr. Jaromíra Šindelářová, CSc.