Předmět Praktikum didaktiky literární výchovy (KPR / 4657)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPR / 4657 - Praktikum didaktiky literární výchovy, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
15. Úvod do předmětu Praktikum didaktiky literární výchovy16. Seznámení a práce se základními didaktickými příručkami17. Metodické příručky rozvíjející čtení18. Seznámení a práce s pracovními sešity pro 1. stupeň ZŠ19. Nejrozšířenější poruchy učení (dyslexie, dysgrafie, dysortografie)20. Práce s dětmi s poruchami učení21. Problematika čtení. Jak zlepšit kvalitu čtení.22. Interpretace čítankových ukázek23. Interpretace mimočítankových ukázek24. Práce s ilustrací25. Práce s pohádkou26. Práce s pověstí, bajkou a mýtem27. Práce s poezií pro děti28. Zápočtová hodina
Získané způsobilosti
Student se orientuje v textech dětské literatury, dokáže je vybírat z hlediska přiměřenosti, má přehled v žánrech dětské literatury, v autorech LDM a jejich dílech.Student zvládá vyučovací proces v hodinách LV a čtení na 1. st. ZŠ, má přehled o čítankách a metodických materiálech, dokáže volit vhodné metody a formy práce s literárním textem. Umí pracovat s žáky na 1. stupni základní školy a k jejich výuce využívat nejrůznější studijní materiály a pomůcky. Dokáže rozvíjet jejich schopnosti a dovednosti. Nedělá mu problémy vyučovat žáky s poruchami učení.
Literatura
Vařejková, V. Literárněvýchovná interpretace uměleckého textu na 1. stupni základní školy. Brno, 1998. Toman, J. Metodická příručka k čítankám pro 2. - 5. ročník ZŠ. Praha, Fortuna, 2000. Chaloupka, O. Rodina a počátky dětského čtenářství. Praha, 1995. Chaloupka, O. Rozvoj dětského čtenářství. Praha, 1982. Chaloupka, O. Škola a počátky dětského čtenářství. Praha: Albatros, 1995. Kořínek M., Křivánek Z. Didaktika prvopočátečního čtení a psaní. Praha, 1985.
Požadavky
aktivní účast v hodinách (80 %) docházka, plnění domácích úkolů , zpracování referátu a seminární práce
Garant
doc. PaedDr. Ivana Brtnová-Čepičková, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Zdeněk Valenta, Ph.D.