Předmět Didaktika primární školy (KPR / 4713)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPR / 4713 - Didaktika primární školy, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Úvod - seznámení s programem výuky, s doporučenou literaturou a s požadavky k ukončení předmětu.2. Cíle vzdělávání v primární škole v pedagogických dokumentech, inovační tendence, práce učitele s cíli a očekávanými výstupy.3. Realizace obsahu vzdělávání ve školní praxi, tvorba kurikula (učební plány, učební osnovy, učebnice, učivo a učební úlohy), Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Inovativní vzdělávací programy: VP Začít spolu, VP Zdravá škola apod.4. Integrace obsahu učiva v primární škole.5. Činnostní a zkušenostní orientace vyučování.6. Osvojování pojmových systémů ve vyučování a jejich používání.7. - 8. Specifika vyučovacích metod v primární škole.9. Současné přístupy k hodnocení žáka primární školy.10. Příprava učitele na výuku.11. Školní prospěch, příčiny neprospěchu, práce s neúspěšným žákem v primární škole.12. Organizační formy výuky - jejich specifika na 1. st. ZŠ.13. Projektové vyučování a jeho možnosti.14. Hodnocení výuky a seminárních prací.
Získané způsobilosti
Student se orientuje v základních kurikulárních dokumentech, připravuje a realizuje výuku jako systém vzájemně závislých kategorií (cíl, obsah, metody, prostředky, formy, podmínky), ovládá dostatečnou škálu motivačních, expozičních, fixačních a evaluačních postupů, vytváří možnosti pro aplikaci naučeného v praktických situacích. Formuluje na vyučovací hodinu konkrétní očekávané výstupy, stanovuje kritéria pro hodnocení, projektuje vyučovací hodinu s důrazem na aktivní činnost žáků.
Literatura
NELEŠOVSKÁ, A., SPÁČILOVÁ, H. Didaktika primární školy. Olomouc: UP PedF, 2005. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007. GRECMANOVÁ, H.; URBANOVSKÁ, E. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc: Hanex, 2000. GRECMANOVÁ,H., URBANOVSKÁ,E. Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP. Olomouc: Hanex, 2007. ISBN 80-85783-73-8.KŘIVOHLAVÝ, J., MAREŠ, J. Komunikace ve škole. Brno: UM, 1995. ISBN 80-210-1070-3.Petty, G. Moderní vyučování. Praha: Portál. 1996. PASCH, M. A KOL. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-127-3.VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. a kol. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2006. FISCHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 1997. MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003.
Požadavky
1. 100% účast na kontaktní výuce. 2. Zpracování seminární práce. 3. Zkouška z předmětu (okruhy ke zkoušce korespondují s obsahem předmětu).
Garant
doc. PhDr. Renata Šikulová, Ph.D.
Vyučující
doc. PhDr. Renata Šikulová, Ph.D.doc. PhDr. Renata Šikulová, Ph.D.