Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika integr. přírod. základu III (KPR / 4736)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPR / 4736 - Didaktika integr. přírod. základu III, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Trendy v přírodovědném vzdělávání2. Rozvíjení přírodovědné gramotnosti žáků.3. Badatelsky orientované přírodovědné vyučování4. Jak chápat badatelsky orientované vyučování (BOV)? Bádání jako efektivní způsob vyučování.5. Aplikace konstruktivistického pojetí přírodovědného vzdělávání, prostřednictvím badatelských výukových metod a strategií.6. Role učitele v badatelsky orientovaném vyučování.7. Plánování a realizace badatelsky orientované výuky.8. Příklady praktické realizace badatelsky orientované výuky.9. Na pomoc BOV - organizace zaměřené no podporu vědy. Jsou to např. muzea, vědecká centra (science center) a vědecká associations for the promotion of sciences, sdružení pro podporu vědy.10. Projektové vyučování v současné škole, projektová metoda a projekt11. Role učitele v projektovém vyučování12. Rozvoj klíčových kompetencí v projektovém vyučování13. Plánování a realizace projektu14. Prezentace průběhu studia předmět o přírodě a společnosti - prezentace portfolia studenta.

Získané způsobilosti

Student zná a aplikuje uvedené vyučovací metody a odpovídající organizační formy vzhledem k cílům výuky, dokáže je promítnout do praktické činnosti (při plánování učiva, přípravách na vyučovací hodiny, v projektech ap.); využívá adekvátně různé didaktické prostředky pro výuku přírodovědy. Aplikuje konstruktivismus v přírodovědném vzdělávání, prostřednictvím badatelských výukových metod a strategií. Vysvětlí rozdíl mezi projektovým a tematickým integrovaným vyučováním. Posoudí přednosti a případná úskalí projektů. Připraví a realizuje projekt .

Literatura

Brtnová Čepičková, I. Didaktika přírodovědného základu. KRATOCHVÍLOVÁ, J. Teorie a praxe projektové výuky. PF MU Brno, 2006. ISBN 80-210-4142-0.ŠKODA, J. Psychodidaktika. Metody efektivního a smysluplného učení a vyučování. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3341-8.

Požadavky

Úspěšná obhajoba seminární práce. Zápočet. Souborná zkouška. Odevzdání úkolů vyznačených ve studijní opoře. Studijní opora dostupná na: https://moodle.pf.ujep.cz/course/view.php?id=428 Heslo: host

Garant

doc. PaedDr. Ivana Brtnová-Čepičková, Ph.D.

Vyučující

doc. PaedDr. Ivana Brtnová-Čepičková, Ph.D.doc. PaedDr. Ivana Brtnová-Čepičková, Ph.D.