Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogická diagnostika (KPR / 4738)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPR / 4738 - Pedagogická diagnostika, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

0bsah:1. Úvodní hodina - seznámení s programem výuky, s doporučenou literaturou, se systémem práce v seminářích a s požadavky k ukončení předmětu.2. Pedagogická diagnostika a její specifika v práci učitele primární školy (vymezení základních pojmů, etapy diagnostického procesu, zásady pro diagnostikování)3. Oblasti pedagogické diagnostiky v primární škole, charakteristika a uplatnění metod na 1. stupni - obecný rámec4. Diagnostika rozumového rozvoje žáka (vědomostí, dovedností, paměti, pozornosti),5. Didaktické testy a jejich uplatnění v primární škole6. Diagnostika motivační a zájmové oblasti, diagnostika výkonové motivace žáka7. Diagnostika školního prostředí. Školní třída a její diagnostika, školní / třídní klima8. Autodiagnostika pedagogické práce učitele9. Diagnostika sebehodnocení žáka ve vztahu ke školní práci10. Metody pedagogické diagnostiky a jejich využití v práci učitele primární školy11. Metody pedagogické diagnostiky a jejich využití v práci učitele primární školy12. Individuální vzdělávací plán. Strategie tvorby IVP.13. Zápočtový test.14. Hodnocení výuky, zápočty

Získané způsobilosti

Student(ka) dokáže vysvětlit význam pedagogické diagnostiky a hodnocení pro práci učitele primární školy, charakterizuje základní terminologii, popisuje a specifikuje základní diagnostické metody a prostředky, uplatňuje diagnostickou činnost ve výuce jako přirozenou součást procesu učení s důrazem na její zpětnovazební funkci pro žáka, učitele i rodiče, rozlišuje kontrolu a hodnocení učebních činností v individuální a sociální vztahové normě, vytváří didaktické nástroje pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků, vytváří příležitosti pro sebehodnocení žáků ve výuce.

Literatura

CHRÁSKA, M. Didaktické testy. Brno: Paido, 1999. ISBN 80-85931-68-0.HRABAL, V. Jaký jsem učitel?. Praha: SPN, 1988. Dittrich, M. Pedagogicko-psychologická diagnostika. SPÁČILOVÁ, H. Pedagogická diagnostika v primární škole. Olomouc: PedF OU, 2003. Mareš, J. Pedagogická psychologie. Praha, 2013. TRPIŠOVSKÁ, D. a kol. Psychologická diagnostika pro učitele. Ústí nad Labem: PF UJEP, 1997. ISBN 80-7044-159-3.Čáp, J., Mareš, j. Psychologie pro učitele. Praha, portál, 2001. Vágnerová. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha, 2005. ISBN 80-246-1074-4.

Požadavky

Aktivní 100 % účast studenta na kontaktní výuce; 2. úspěšné zvládnutí zápočtového testu; 3. zpracování seminární práce (student zpracuje a odevzdá seminární práci podle pokynů uvedených ve studijní opoře). Studijní opora dostupná z: https://moodle.pf.ujep.cz/login/index.php; Vstup pro hosty; heslo - host

Garant

doc. PhDr. Renata Šikulová, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Renata Šikulová, Ph.D.doc. PhDr. Renata Šikulová, Ph.D.