Předmět Řešení aplikačních úloh (KPR / 4739)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPR / 4739 - Řešení aplikačních úloh, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Obsah se věnuje těmto tématům:1. Logika, myšlení, základy matematiky a logiky2. Množiny3. Uspořádání, zobrazení, funkce4. Přirozená čísla5. Číselné obory, celá a racionální čísla, reálná čísla6. Kombinatorika, pravděpodobnost,7. Geometrie ? množiny bodů v E 28. Shodná zobrazení v E 29. Slovní úlohy, diofantovské rovnice10. Axiomatický systém a historie matematiky (Důkazy vět, algoritmus, počítání na abaku, počítání s římskými čísly?)11. Proměnná, práce s abstraktními pojmy12. Algebraické výrazy ? úprava13. Teorie zpracování dat, statistika14. Posloupnosti a řady
Získané způsobilosti
Student umí: Charakterizovat didaktické zásady výuky matematiky na 1. stupni základní školy a umí je aplikovat v praxi, umí plánovat výuku matematiky v souladu s kurikulárními dokumenty, v návaznosti na stanovené cíle umí formulovat kritéria hodnocení, orientuje se v didaktickém systému učiva matematiky na 1. stupni, zná základní metodický aparát, umí do výuky zařadit vhodné učební úlohy.
Literatura
Bělík M., Svoboda J. Celá čísla, Pedagogická fakulta UJEP, Ústí n.L. 1998. Divíšek J. a kol. Didaktika matematiky pro učitelství 1. stupně ZŠ. Praha, 1989. Bělík M. Geometrie s didaktikou, učební text pro studium učitelství 1. stupně ZŠ, UJEP 2007. Ústí nad Labem, 2007. ISBN 987-80-7044-875-5.Bělík M., Svoboda J. Peanova aritmetika přirozeného čísla, Pedagogická fakulta UJEP, Ústí n.L.. 1998. Bělík M. Přirozená čísla jako čísla kardinální a ordinální, Pedagogická fakulta UJEP, Ústí n.L. 1998. Coufalová a kol. Vybrané kapitoly z didaktiky matematiky pro učitele 1. stupně základní školy, PF Plzeň, 1991.
Požadavky
Aktivní účast ve výuce. Splnění zápočtového testu (úspěšnost alespoň 70%). Seminární práce.
Garant
Mgr. Jiří Henzl
Vyučující
Mgr. Jiří Henzl