Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Praktikum didaktiky literární výchovy (KPR / 4757)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPR / 4757 - Praktikum didaktiky literární výchovy, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod do předmětu Praktikum didaktiky literární výchovy2. Seznámení a práce se základními didaktickými příručkami3. Metodické příručky rozvíjející čtení4. Seznámení a práce s pracovními sešity pro 1. stupeň ZŠ5. Nejrozšířenější poruchy učení (dyslexie, dysgrafie, dysortografie)6. Práce s dětmi s poruchami učení7. Problematika čtení. Jak zlepšit kvalitu čtení.8. Interpretace čítankových ukázek9. Interpretace mimočítankových ukázek10. Práce s ilustrací11. Práce s pohádkou12. Práce s pověstí, bajkou a mýtem13. Práce s poezií pro děti14. Zápočtová hodina

Získané způsobilosti

Student se orientuje v textech dětské literatury, dokáže je vybírat z hlediska přiměřenosti, má přehled v žánrech dětské literatury, v autorech LDM a jejich dílech. Student zvládá vyučovací proces v hodinách LV a čtení na 1. st. ZŠ, má přehled o čítankách a metodických materiálech, dokáže volit vhodné metody a formy práce s literárním textem. Umí pracovat s žáky na 1. stupni základní školy a k jejich výuce využívat nejrůznější studijní materiály a pomůcky. Dokáže rozvíjet jejich schopnosti a dovednosti. Nedělá mu problémy vyučovat žáky s poruchami učení.

Literatura

Vařejková, V. Literárněvýchovná interpretace uměleckého textu na 1. stupni základní školy. Brno, 1998. Toman, J. Metodická příručka k čítankám pro 2. - 5. ročník ZŠ. Praha, Fortuna, 2000. Chaloupka, O. Rodina a počátky dětského čtenářství. Praha, 1995. Chaloupka, O. Rozvoj dětského čtenářství. Praha, 1982. Chaloupka, O. Škola a počátky dětského čtenářství. Praha: Albatros, 1995.

Požadavky

1. Aktivní účast v hodinách (80 %) 2. Zpracování referátu a seminární práce3. Úspěšná obhajoba seminární práce. Zápočet. studijní opora dostupná na: http://www.pf.ujep.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=120&Itemid=1165

Garant

doc. PaedDr. Ivana Brtnová-Čepičková, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Zdeněk Valenta, Ph.D.