Předmět Didakt. prvopočátečního čtení a psaní (KPR / 6013)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPR / 6013 - Didakt. prvopočátečního čtení a psaní, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Charakteristika výchovně vzdělávacího procesu v 1. roč. Cíle čtení a psaní. Připravenost dítěte na školu. Přípravné období psaní, prvky písmen, písmo tiskací. Osobnost učitele, příprava na hodinu.Samostudium:- charakteristika školní zralosti a mladšího školního věku, standardy připravenosti, hygienické a pracovní návyky při psaní, dysgrafie.2. Historický vývoj metod čtení. Metoda analyticko-syntetická. Učebnice, analýza slabikářů. Diagnostické prověrky ve čtení. Pomůcky. Literární výchova v 1. roč.Samostudium: cvičení hlasová a srtikulační, pedagogická diagnostika, didaktické hry, dyslexie.
Získané způsobilosti
Student získává znalosti o historickém vývoji metod čtení a psaní, zvládne metodické postupy při nácviku čtení hlásek, slabik, slov, zvládne používání cvičení fonematických, dechových, hlasových, artikulačních. Poznává metodické postupy při individuální výuce dyslektiků a dysgrafiků. Zvládne pedagogickou diagnostiku v 1. ročníku.
Literatura
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007. Kalhous, Z. a kol. Školní didaktika. Praha, 2002. Fabiánková, B.; Havel, J.; Novotná.M. Výuka čtení a psaní na 1. st. ZŠ. Brno: Paido, 1999. Matějček, Z. Dyslexie, specifické poruchy čtení. Jinočany: H&H, 2007. Santlerová, K. 100 didaktických her ve výuce čtení a psaní. Brno, 1996. Balšíková, O.; Dan, J. Náprava čtení a psaní. Praha, 1991. Tymichová, H. Nauč mě číst a psát. Praha: SPN, 1992. ISBN 80-04-26186-8.
Požadavky
účast v pracovních semináříchpředložení jedné semestrální práce
Garant
doc. PaedDr. Ivana Brtnová-Čepičková, Ph.D.