Předmět Pedagogická diagnostika (KPR / 6021)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPR / 6021 - Pedagogická diagnostika, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Úvodní hodina - seznámení s programem výuky, s doporučenou literaturou, se systémem práce v seminářích a s požadavky k ukončení předmětu.2. Pedagogická diagnostika a její specifika v práci učitele primární školy3. Oblasti pedagogické diagnostiky v primární škole4. Diagnostika rozumového rozvoje, motivační a zájmové činnosti, postojů5. Diagnostika školního prostředí. Školní třída a její diagnostika6. Autodiagnostika pedagogické práce učitele7. Diagnostika rodinného prostředí8.-11. Metody pedagogické diagnostiky a jejich využití v práci učitele primární školy12. Individuální vzdělávací plán. Strategie tvorby IVP13.-14. Prezentace řešení případových studií, hodnocení výuky, zápočty.
Získané způsobilosti
Student(ka) dokáže vysvětlit význam pedagogické diagnostiky a hodnocení pro práci učitele primární školy, charakterizuje základní terminologii, popisuje a specifikuje základní diagnostické metody a prostředky, uplatňuje diagnostickou činnost ve výuce jako přirozenou součást procesu učení s důrazem na její zpětnovazební funkci pro žáka, učitele i rodiče, rozlišuje kontrolu a hodnocení učebních činností v individuální a sociální vztahové normě, vytváří příležitosti pro sebehodnocení žáků ve výuce.
Literatura
HRABAL, V. st., HRABAL, V. ml. Diagnostika. Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. Praha: UK, 2002. CHRÁSKA, M. Didaktické testy. Brno: Paido, 1999. HRABAL, V. Jaký jsem učitel?. Praha: SPN, 1988. ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001. SPÁČILOVÁ, H. Pedagogická diagnostika v primární škole. Olomouc: PedF OU, 2003. DITTRICH, P. Pedagogicko - psychologická diagnostika. Praha: H&H, 1992. TRPIŠOVSKÁ, D. a kol. Psychologická diagnostika pro učitele. Ústí nad Labem: PF UJEP, 1997. ISBN 80-7044-159-3.HRABAL, V., MAN, F., PAVELKOVÁ, I. Psychologické otázky motivace ve škole. Praha: SPN, 1989. ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele - dotisk. Praha, Portál, 2008. Praha: Portál, 2001. ISBN 978-80-7367-273-7.
Požadavky
- aktivní 80% účast studenta na semináři- zpracování a odevzdání případové studie 1 žáka v dohodnutém termínu- úspěšné zvládnutí zápočtového testu
Garant
doc. PhDr. Renata Šikulová, Ph.D.
Vyučující
doc. PhDr. Renata Šikulová, Ph.D.doc. PhDr. Renata Šikulová, Ph.D.