Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didakt. integrovaného přírod. zákl. I (KPR / 6048)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPR / 6048 - Didakt. integrovaného přírod. zákl. I, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod do předmětu, seznámení s cíli a obsahem, s doporučenou a rozšiřující literaturou. Studentům budou sděleny požadavky k zápočtu a zásady prezentace seminární práce.2. Problematika koncipování počátečního přírodovědného a společenskovědního vzdělávání.3. Pojetí vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět ve vztahu k proměnám a trendům v kurikulární realitě.4. Učitelovo pojetí výuky předmětů o přírodě a společnosti (diagnostika vlastního pojetí, jako předpoklad změny).5. Dětská pojetí, jejich vznik, geneze. Diagnostika prekonceptů, miskoncepcí a strategiejejich překonávání.6. Metody a strategie výuky podporující transmisivně-instruktivní model řízení učebníčinnosti žáků.7. Metody a strategie výuky podporující konstruktivistické modely řízení učební činnosti žáků. Pozitiva a negativa zmíněných modelů řízení.8. Sociální konstruktivismus a možnosti jeho uplatnění při výuce. Koncept sdílenéhopoznání.9. Vzdělávací oblast Člověk a jeho svět, vzdělávací obsah a výstupy.10. Stanovení cílů tematických celků, témat, hodin. Formulace cílů obecných, konkrétních adílčích úkolů spolu s podmínkami jejich splnění a normou výkonu žáka.11. Projektování výuky za využití didaktické analýzy učiva. Analýza pojmová a vztahová,operační a mezipředmětová analýza.12. Rozvoj klíčových kompetencí v rámci vzdělávací oblasti.13. Implementace průřezových témat do výuky předmětů vzdělávací oblasti Člověk a jehosvět.14. Prezentace výsledků studia - prezentace portfolia studenta.

Získané způsobilosti

Student(ka) se orientuje v aktuálních událostech v oblasti školství a vzdělávání, dokáže charakterizovat koncepci humanisticky pojaté výchovy a vzdělávání a promítá progresivní tendence do svého pojetí výuky ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět. Plánuje, realizuje a hodnotí vzdělávací a výchovné činnosti. Řízení zvolených vzdělávacích činností, použité metody a formy práce dokáže zdůvodnit a obhájit. Provádí hodnocení dosažených výsledků žáků a sebereflexi své práce.

Literatura

VÚP. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP, 2006. ISBN 80-87000-02-01.KOVALIKOVÁ, S. Integrovaná tematická výuka. Kroměříž, Spirála, 1995. Podroužek, L. Integrovaná výuka na základní škole v teorii a praxi. Plzeň, Fraus, 2002. ISBN 80-7238-157-1.KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7.BELZ, H., SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha, Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.VUP. Klíčové kompetence v základním vzdělávání. Praha, Bílý slon, 2007. ISBN 978-80-87000-07-6.

Požadavky

Požadována je 80% účast studenta na seminářích a aktivní práce v semináři (příprava referátů; samostudium vybraných celků, jako příprava k diskusi).

Garant

doc. PaedDr. Ivana Brtnová-Čepičková, Ph.D.

Vyučující

doc. PaedDr. Ivana Brtnová-Čepičková, Ph.D.