Předmět Did. integr. společenskověd. zákl. II (KPR / 6052)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPR / 6052 - Did. integr. společenskověd. zákl. II, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Úvod do předmětu, seznámení s cíli a obsahem, s doporučenou a rozšiřující literaturou. Studentům budou sděleny požadavky k zápočtu a zásady prezentace seminární práce.2. Didaktická funkce společenskovědních poznatků.3. Regionální učivo v předmětech o přírodě a společnosti.4. Rozvoj klíčových kompetencí v rámci společenskovědního učiva.5. Možnosti implementace průřezových témat.6. Výběr učiva (exemplární, fundamentální učivo), tématické plánování.7. Specifika výběru metod a prostředků vzhledem k požadovaným výstupům akompetencím.8. Metody hodnocení a rozvoj sebehodnocení žáka9. Práce s naučným textem.10. Metody rozvíjející kritické myšlení.11. Praktické využití aktivizačních metod ve výuce.12. Využití inscenačních a simulačních metod ve výuce.13. Didaktické prostředky ve vyučování - učebnice - přehled, určení, informační vybavenost, obsah, didaktické uspořádání učiva; pracovní listy, pracovní sešity. Mapa a mapové materiály.14. Prezentace výsledků studia - prezentace portfolia studenta.
Získané způsobilosti
Student(ka) se orientuje v aktuálních událostech v oblasti školství a vzdělávání, dokáže charakterizovat koncepci humanisticky pojaté výchovy a vzdělávání a promítá progresivní tendence do svého pojetí výuky ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět. Plánuje, realizuje a hodnotí vzdělávací a výchovné činnosti. Řízení zvolených vzdělávacích činností, použité metody a formy práce dokáže zdůvodnit a obhájit. Provádí hodnocení dosažených výsledků žáků a sebereflexi své práce.
Literatura
VÚP. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP, 2006. ISBN 80-87000-02-01.GRECMANOVÁ,H., URBANOVSKÁ,E. Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP. Olomouc: Hanex, 2007. ISBN 80-85783-73-8.KOVALIKOVÁ, S. Integrovaná tematická výuka. Kroměříž, Spirála, 1995. Podroužek, L. Integrovaná výuka na základní škole v teorii a praxi. Plzeň, Fraus, 2002. ISBN 80-7238-157-1.KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7.BELZ, H., SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha, Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.VUP. Klíčové kompetence v základním vzdělávání. Praha, Bílý slon, 2007. ISBN 978-80-87000-07-6.Podroužek, L. Předměty o přírodě a společnosti v primární škole. ZU Plzeň, 1999. ISBN 80-7082-536-7.
Požadavky
Požadována je 80% účast studenta na seminářích a aktivní práce v semináři (příprava referátů; samostudium vybraných celků, jako příprava k diskusi).
Garant
doc. PaedDr. Ivana Brtnová-Čepičková, Ph.D.
Vyučující
doc. PaedDr. Ivana Brtnová-Čepičková, Ph.D.